שיא חדש של גיוס נשים לתפקידים קרביים נשבר במהלך מחזור הגיוס האחרון, כך פורסם הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל, זאת לאחר שבמהלך גיוס הקיץ הצטרפו 1,000 לוחמות חדשות למערך הלוחמות. יש להסביר שרק לפני שש שנים שירתו בכל צה"ל 547 לוחמות. קצין בכיר באכ"א סיפר לגל"צ כי יש רצון גדול מבעבר להיות לוחמות, ויש גם עלייה במספר הנערות הדתיות המתגייסות להיות לוחמות.



כמו כן, ראוי לציין כי הלוחמות החדשות מוותרות על שירות קצר יותר וחותמות על שירות מלא של שנתיים ושמונה חודשים. מדובר בעלייה של עשרות לוחמות ביחס לגיוס במחזור הקודם. 



הנתונים המפתיעים מתפרסמים יממה בלבד לאחר החלטתו של מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין למנות את רב-סרן ג' למפקדת טייסת 122 (״הנחשון״), שהנה טייסת מטוסי הביון. היא תהיה מפקדת טייסת הטיסה הראשונה אי פעם בחיל האוויר.



רב-סרן ג', בת 34, התגייסה בשנת 2003 לקורס טיס מספר 151 וסיימה כטייסת במגמת תובלה. בסיום הקורס שובצה בטייסת 135 (״צופית״, ״חופית״ ו״קוקיה״) ובהמשך עברה לטייסת 131 (״קרנף״) ומילאה מגוון תפקידים פיקודיים בבית הספר לטיסה ובטייסת 135.



בין השנים 2015-2017 שירתה כסגנית מפקד טייסת 122 (״הנחשון״), אליה תחזור כעת כמפקדת הטייסת. בחודש אוגוסט 2017 יצאה לקורס פיקוד ומטה ״אלון״ אותו סיימה לפני כחודש ובחודשים הקרובים תיכנס לתפקידה ותחליף את סגן-אלוף ע' בתור מפקדת טייסת 122 (״הנחשון״).