חברת סלקום חתמה עם IBC וחברת החשמל על הסכם לפריסת אינטרנט מהיר בכל הארץ. במסגרת העסקה סלקום תשלם כ-100 מיליון שקל לחברת IBC ותהיה הבעלים של 70% ממניות החברה, ובתמורה תשמש לסילוק כל חובות החברה, שתהיה אחראית לפריסת האינטרנט המהיר על תשתיות חברת החשמל.



מנכ"ל סלקום ניר שטרן מסר: "כיום רק כ-450 אלף משקי בית מחוברים לפריסה של IBC. היעד שלנו הוא להגיע ללמעלה מחצי מיליון משקי בית בתוך שלוש שנים, ולמיליון אחרי חמש".



חברת החשמל. "ניצור תשתית מתקדמת", מבטיח היו"ר. צילום: פלאש 90
חברת החשמל. "ניצור תשתית מתקדמת", מבטיח היו"ר. צילום: פלאש 90



לדבריו, העדר התחרות בשוק האינטרנט המהיר גרם לאי השקעה בתשתיות, וישראל מדורגת כיום במקום ה-70 בעולם באטיות הגלישה ברשת. "ישראל היא מדינת היי טק, אבל היא בין המדינות המפגרות בעולם בפריסת אינטרנט מהיר, הוא ציין, והוסיף: "האינטרנט המהיר יתחיל במהירות של 1,000 מגה, וישנן מעבדות שמפתחות אינטרנט במהירות של 10,000 מגה. מדובר באינטרנט מהיר ואיכותי. אנחנו יוצרים מהפכה בשוק התשתיות התקשורת בישראל".



יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל אמר שאטיות האינטרנט משאירה את ישראל מאחור: "ניצור ביחיד תשתית אינטרנט מתקדמת באמת. אין תחרות אמיתית ואין כיום סיבה לשחקנים בשוק להשקיע בפיתוח תשתיות אינטרנט. שיתוף הפעולה שנחתם, יביא לפיתוח מואץ של הסיבים האופטיים, ישפיע על הכלכלה, החינוך והבריאות וגם על הביטחון, ויקרב את הפריפריה למרכז".



רון טל הזכיר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני כשמונה שנים בביקור בקריית שמונה, שהאינטרנט בישראל משול לטרקטור סובייטי ישן שעבר מלחמות רבות. "הטרקטור הסובייטי המיושן יהפוך בעקבות את שיתוף הפעולה למכונית מרוץ".



סלקום. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90
סלקום. צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90



בסלקום הבהירו שהאינטרנט המהיר, שיביא למהפכה בשוק התקשורת, לא יגרור העלאת מחירים, לפחות לפי שנראה כיום, אלא ייצור מספר אפשרויות ויציב את ישראל כאחת המדינות המתקדמות בשוק התקשורת, כאשר המחירים יהיו כמעט זהים והכוונה היא להגיע לכמה שיותר משקי בית.



יו"ר IBC, דורון כהן, אמר שצריך הרבה יותר כסף להשקעה בסיבים האופטיים, ולכן הוחלט על השותפות האסטרטגית עם חברת תקשורת גדולה: "זה יאפשר להגיע לבניינים חדשים וישנים", הוא ציין.