מחקר חדש מגלה כמה באמת מרוויחים האומנים מהמוזיקה שלהם: עולם המוזיקה הוא עולם עשיר בכסף, אך מסתבר כי אומנים בקושי מתפרנסים מהשירים שהם מוציאים לרדיו. מחקר חדש שבדק כמה כסף מגלגלת תעשיית המוזיקה בארה"ב, וכמה מהכסף הזה הולך למוזיקאי, מצא כי הנתונים עצמם, די עגומים.



לפי התוצאות, על אף שצרכני המוזיקה מוציאים בשנה 20 מיליארד דולר על מוזיקה, וכן הרווחים הכוללים בשנה מגיעים ל-43 מיליארד דולרים, המוזיקאים עצמם מקבלים בסך הכל 5 מיליארד, כלומר 12 אחוזים בלבד.



אז איך יכול להיות שהאומנים הגדולים בעולם תמיד נכנסים לרשימות העשירים? התשובה היא: הופעות. מסתבר שמרבית הרווחים של המוזיקאים מגיעים מסיבובי ההופעות ולא מאלבומים. בנוסף, עוד עולה מהמחקר כי צרכני מוזיקה רבים לא רוכשים מוזיקה – אלא "שוכרים" אותה בעזרת שירותי סטרימינג כאלה ואחרים.



אם כן, כנראה שבשביל להיות מוזיקאי מצליח שגם מרוויח, צריך לעבוד קשה ולכתת רגליים. היום לא מספיק להוציא להיט לרדיו, ובלי סיבוב הופעות רציני – קשה מאוד להפוך למיליונר.

50 סנט משפיל חשפנית בסרטון חדש



ואם כבר בכסף עסקינן, אז שימו לב איך 50 סנט אוהב לבזבז את הכסף שלו. הזמר העלה אתמול לאינסטגרם שלו סרטון שצולם בשבוע שעבר, בו הוא נראה מבלה עם חבריו במועדון חשפנות ברובע קווינס שבניו יורק.



הסרטון מציג אותו שופך ערימות של כסף על אחת החשפניות, שמעניקה לחבריו ריקוד אישי וקרוב במיוחד. לאחר מספר שניות, נראה הזמר לוקח את כל הכסף ששפך על החשפנית, והולך. הראפר הפרובוקאטור, שדווקא היה די גאה במהלך, כתב באינסטגרם: "זה מה שקורה כשהן מנסות להיות חמודות – אני לוקח להן את הכסף". הסרטון הדוחה וההערה הדוחה אף יותר של 50 סנט עוררו לא מעט תגובות.








כנגד הביקורות, הזמר הסביר את עצמו מאוחר יותר וכתב כי החשפנית התחצפה ולכן הוא לקח לה את הכסף. אך את הקהל זה לא שכנע, ורבים כינו אותו בשמות גנאי וטענו כי התנהגותו מכוערת ובלתי מקובלת. למרות זאת, הראפר העלה סרטון נוסף בו הוא טוען כי המועדון בכלל חייב לו כסף, ואולי זה הזמן ש50 סנט יילמד את הפתגם: "סייג לחוכמה, שתיקה".