תיעוד: אזעקות צבע אדום תפסו חלק מתושבי שדרות לא מוכנים, כאשר מספר רב של ילדים שיחקו בגן שעשועים עם תחילת האירועים. "למיגונית", נשמעת צועקת אחת המבוגרות במקום. מיד לאחר מכן נשמע פיצוץ המעיד על נפילת הרקטה, כל זאת בטרם הספיקו כל הנוכחים להגיע למיגונית. עקב קרבתה של העיר לרצועה, לתושבי שדרות יש מספר שניות בלבד למצוא מקום מחסה מהטילים.


"יש פה עשן, איפה הילד שלי? איפה הילד שלי", נשמעת צועקת אחת האימהות במקום. ההורים ניסו להרגיע את ילדיהם המפוחדים, אולם ניכר כי גם הם חשו


מצוקה וחוסר וודאות מוחלטת, תוך שהם מחפשים את ילדיהם ומנסים להכניס את כולם למיגוניות. 





חיל האוויר תקף בתגובה לירי הרקטות מספר מטרות ברצועת עזה. סוללת כיפת ברזל יירטה ארבעה שיגורים, ומצה"ל נמסר כי רוב הנפילות היו בשטח פתוח. בעקבות ההסלמה, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיים הערכת מצב בקריה בתל-אביב עם בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון. סך הכל 15 בני אדם נפגעו ממטח הרקטות, כולל נפגעי החרדה, והם פונו לבית החולים ברזילי באשקלון. 



ברקע המתיחות, פיקוד העורף פרסם הנחיות לפיהן ניתן לקיים בעוטף עזה התקהלויות והתכנסויות עד 300 איש בשטח פתוח ובשטח סגור עד 500 איש. כמו כן, קייטנות ופעילויות חינוכיות יתקיימו בתוך מרחב מוגן בלבד.



ההסלמה במצב החלה לאחר שמחבלים ביצעו ירי לעבר כלים אזרחיים שעסקו בעבודות למאמץ הקמת המכשול במרחב גדר המערכת בצפון רצועת עזה, ובתגובה לכך, טנק של צה״ל תקף עמדה של חמאס בצפון הרצועה. מוקדם יותר, הכביש המוביל לאחד מהיישובים בעוטף עזה נסגר לתנועה בעקבות התרעות, כאשר במקביל נקראו התושבים לנסוע בכביש עוקף. האירוע מתרחש בצל המתיחות בדרום, ועל רקע הדיווחים על מגעים להסדרה עם חמאס. כמו כן, משעות הבוקר פעלו לוחמי האש בגזרת עוטף עזה ב-11 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה.