המערכת הפוליטית מגיבה לאירועים האחרונים בעוטף עזה: בעקבות מטח הרקטות שנורה הערב (רביעי) על יישובי עוטף עזה, הובהלו לבית החולים 15 נפגעים במצבים קל עד בינוני, ביניהם גם נפגעי חרדה ושתי נשים בהיריון שנתקפו צירים. יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, צייץ בטוויטר: "נתניהו וליברמן, נכשלתם! נתתם לסלאח ערורי, מי שאחראי לחטיפת הנערים וצוק איתן לעשות סיבוב ניצחון בעזה. ככה מנהלים משא ומתן? ליבנו עם תושבי העוטף ותומכים בצה"ל במשימה להשבת הביטחון לתושבי העוטף".



יו"ר סיעת "יש עתיד", יאיר לפיד, הביע ביקורת גם הוא בציוץ בטוויטר ואמר כי "ארבע שנים היו לנתניהו לשנות את המציאות בעוטף עזה ו״מר בטחון״ לא עשה כלום. מחזק את תושבי שדרות בערב הזה. נעמוד מאחורי צה״ל בכל תגובה".



שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, אמר כי “הממשלה פועלת ללא מדיניות ברורה ולכן השחיקה נמשכת. מדיניות הממשלה היא למעשה השלמה עם הירי מעזה. בנס זה הסתיים הפעם רק בפצועים ופגיעה ברכוש. לא ניתן להמשיך לעשות את אותם הדברים, ולצפות לתוצאות שונות: הריטואל החוזר של סבב ועוד סבב מבהיר כי לא די בפעולות צבאיות, ויש לפעול גם מדינית לשינוי המציאות בה חיים תושבי העוטף. אני מאחל החלמה מלאה לפצועים הערב בשדרות".




שר החקלאות אורי אריאל צייץ בטוויטר: "שוב רקטות, שוב לרוץ מקלטים, שוב חמאס חושב שהוא בעל הבית. הוא לא. תנו לצה"ל לנצח!".

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, מסרה כי ״האירועים הקשים בשעות האחרונות מדגישים את הצורך הדחוף בהסדרה. עוד לא מאוחר להימנע ממלחמת הברירה הזאת ולבחור באופציית ההסדרה בתיווך מצרי שנמצאת על השולחן. מערכת הביטחון תומכת בזה ובצדק. היגררות למלחמה היא לא הפתרון לתושבי עוטף עזה והאזור כולו אלא בדיוק להיפך. מאחלת החלמה מהירה לנפגעים ולילה שקט לתושבי האזור״.
 
 
רם בן ברק, ח"כ מטעם סיעת "יש עתיד" והמשנה לראש המוסד בעבר, אמר בתגובה למצב: "ליבי עם תושבי הדרום. הממשלה בחוסר המדיניות שלה ובחוסר היוזמה שלה - נגררת לסבב נוסף. כל האנרגיה שלה מופנית לחקיקה מפלגת וגזענית. אם ניגרר לסבב נחזק את צה"ל ולא נשכח שלצד הלוחמים היהודים יהיו גם לוחמים דרוזים ובדואים. כן, אותם לוחמים מושפלים ששוב יעשו הכל להגן על מדינת ישראל".