בנובמבר הקרוב תנחת בארץ קבוצת תיירים יוצאת דופן מארה”ב. שכן, במקום ללכת לים או לבקר באתרים הפופולריים והמוכרים, התוכנית של הקבוצה כוללת בין היתר צפייה במשפט צבאי של אנשי חמאס, ביקור במחסום קלנדיה, והדובדבן – סיור מיוחד במוסד. מאחורי התוכנית המיוחדת עומד ארגון שורת הדין, המייצג נפגעי טרור בתביעות המתנהלות בישראל, בארה”ב, בקנדה ובמספר מדינות באירופה, שמארגן ליהודים אמריקאים סיור בארץ שכולל גם “הצצה אל מאחורי הקלעים של המוסד, ארגון הביון הטוב בעולם”.
 
סיור הלימודים, המוגדר על ידי ראש הארגון עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, כ”הרפתקה של פעם בחיים”, יימשך שבוע. במהלכו, על פי התוכנית הראשונית שנתונה לשינויים, צפויה לנרשמים אטרקציה בדמות פגישה עם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו וכן עם סוכנים וסוכנות לשעבר של המוסד, בהם אודי לוי, דני לימור, עוזי שעיה, סימה שיין וסוכנת בשם “דנה”, שתרצה על “דילמות של אישה כסוכנת מוסד”.

 90 סיור אל מאחורי הקלעים  של "המוסד". צילום: פלאש
90 סיור אל מאחורי הקלעים של "המוסד". צילום: פלאש

 
המשתתפים בטיול בעקבות המוסד יבקרו במוזיאון קהילת המודיעין בגלילות, ייפגשו עם בני משפחת “האיש שלנו בדמשק” סוכן המוסד אלי כהן, וישמעו הרצאה שנושאת את הכותרת המסתורית “הקשר הרוסי” מפיו של סוכן המוסד לשעבר רן שחורי. נוסף לכך, הם יקבלו גם הרצאה מאלפת על מלחמת הסייבר החשאית שמנהלים זרועות הביטחון של ישראל.
 

עוד אטרקציות בתוכנית המיוחדת: צפייה בבית דין צבאי במשפט של אנשי חמאס, וביקור בבסיס משמר הגבול בירושלים ובמחסום קלנדיה. כמו כן, הסיור יכלול גם טיול בגבול הלבנון, ברמת הגולן ובגבול רצועת עזה, שם המשתתפים יצפו לעבר הרצועה ממרומי מגדל מים של אחד הקיבוצים בעוטף עזה וישמעו הרצאה על האיומים הביטחוניים בעקבות ההתנתקות והנסיגה הישראלית מרצועת עזה. בהמשך לא ייפקד גם מקומן של האטרקציות היותר מוכרות: שיט בכנרת וביקור במצדה ובירושלים – כולל ביקור בכותל המערבי ובמוזיאון יד ושם. כאמור, המארגנים הדגישו כי מדובר בתוכנית זמנית הנתונה לשינויים.