עשרות בני אדם, ביניהם ילדים שנסעו באוטובוס, נהרגו היום בהתקפה אווירית של כוחות הקואליציה הסעודיים במחוז סעדה בצפון תימן, כך מסרו מקורות רפואיים תימניים וגורמים מטעם ה"צלב האדום".

הוועד הבינלאומי של "הצלב האדום" אמר כי  אחת התקיפות פגעה באוטובוס שנסע בשוק דאהין שבצפון סעדה, וציין כי בתי החולים קיבלו עשרות הרוגים ופצועים. עבד אל-ע'ני נאיב, ראש מחלקת הבריאות בסעדה, השוכן בסמוך לגבול עם סעודיה, סיפר כי מספר ההרוגים עומד על 43, ומספר הפצועים הוא 61.
כזכור, בספטמבר 2014, כבשו לוחמים חות'ים שטחים נרחבים מצנעא, בירת תימן, והכריזו על הקמת "ממשלת אחדות" הכוללת ייצוג למיעוטים. בינואר 2015 שלטו המורדים החות'ים על אל-חודיידה וצנעא, פרצו אל ארמון הנשיאות והכניסו את הנשיא עבד רבו מנסור האדי למעצר בית. כעבור מספר ימים האדי נאלץ להתפטר עם ממשלתו. המורדים הכריזו על "ניצחון המהפכה".

ב-26 במרץ 2015 פתחה קואליציה של מדינות ערביות ומוסלמיות, בהובלת סעודיה, במבצע  שמטרתו להדוף את החות'ים ולהחזיר את השלטון לידי ממשלו של האדי. החות'ים פתחו בשורה של תקיפות טילים על הממלכה. סעדה, המעוז העיקרי של החות'ים, ספג תקיפות אוויריות רבות מהקואליציה.

מוחמד עבדול סאלם, דובר מטעמם של הח'ותים אמר כי "הקואליציה מגלה התעלמות ברורה מהחיים האזרחיים", שכן ההתקפה התמקדה במקום ציבורי וצפוף. ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת חריפה על תקיפות הקואליציה שגרמו להריגתם של מאות אזרחים. דובר כוחות הקואליציה טוען כי ההתקפה הנה "פעולה צבאית לגיטימית" שנעשתה בהתאם למשפט ההומניטרי הבינלאומי. מנתוני האו"ם עולה, כי מלחמת תימן הרגה יותר מ -10,000 בני אדם, עקרה יותר משני מיליון תושבים מבתיהם והובילה את המדינה לחרפת רעב.