הלחימה בדרום: למרות ירי מאסיבי של רקטות ששוגרו לעבר שטחי העוטף ביממה האחרונה ולמרות תקיפות חיל האוויר של צה"ל בעזה, ברצועה האמינו עד שעות אחר הצהריים, כי המצב הולך לרגיעה נוספת. "לאחר ששוגר טיל לעבר באר שבע, הבנו שזה הולך ומחמיר", אמר מוסא אבו מחמד, תושב רפיח שעד לפני שנה וחצי היה לו אישור כניסה ועבודה בישראל.

"עד אז היינו בטוחים, שמדובר בסבב נוסף. אני מקווה שהמצב לא יתדרדר יותר. צריכים להבין שלתושבי רצועת עזה אין מה להפסיד", הוא הוסיף. "אנחנו לא יודעים לאן כל הדבר הזה הולך. בימים האחרונים הייתה לנו תקווה, ואז הגיעה ההפגזה לכיוון הצלפים של חמאס במהלך תרגיל שלהם, וידענו שהולכים לתגובה. מה ייצא לנו מתגובה כנגד תגובה? רק שפיכות דמים. די כבר. הילדים שלי לא ישנים בלילות".



עבדאללה עיסא סיפר כי "המצב קשה, במיוחד לאחר שיגור טיל לעבר באר שבע והריסת המרכז התרבותי שמנוהל על ידי אזרחים מצרים. אנחנו חוששים ממלחמה והתדרדרות יותר חמורה שתביא לשפיכות דם".



רקטת הגראד שנפלה בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה
רקטת הגראד שנפלה בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה



"הלילה שעבר היה מאוד קשה, בעיקר לאחר שנודע על הריגת אישה בהריון ובתה הפעוטה. זה היה ליל מלחמה", הוסיף תושב מרכז הרצועה. "חמ"ל הפלגים הפלסטינים ובו חמאס והג'יהאד האסלאמי כבר הודיעו, כי לא שיגרו טיל לעבר באר שבע. כנראה שמדובר בארגון שאחראי לשיגור הטיל ואשר גרם להריסת המבנה המנוהל על ידי אזרחים מצרים".



המומחה הצבאי ואסיף עריקאת אמר, כי "ישראל רוצה בהסלמה הנוכחית להביא לקץ המשוואה של הפלגים הפלסטינים של 'הפגזה תיענה בהפגזה', ולהביא לכך שהסכם הרגיעה יהיה על פי התנאים שלה".



לדברי עריקאת, "הסבב הנוכחי ימשיך במה שמכונה תגובה לתגובה ויביא לסיום תופעת עפיפוני ובלוני התבערה ותהלוכות השיבה שנמשכות זה ארבעה חודשים, וגרמו לעייפות בקרב חיילי צה"ל. במקביל, לפלגים הפלסטינים ולהנהגה הפוליטית ברצועת עזה אין אפשרות אחרת מלבד ההתנגדות".