האימרה המפורסמת, שמיוחסת לאברהם לינקולן, נשיאה ה־16 של ארצות הברית, גורסת ש"אפשר לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן, ועל כל האנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן". אבל כשמתבוננים בנתניהו, נראה שהקסם עוד עובד. למרות המצב הביטחוני, החקירות, החוקים ההזויים שצצים חדשות לבקרים, הנוסחה של נתניהו עובדת.



את חבריו לקואליציה הוא מהפנט בדרכו, ואת האופוזיציה הוא לא סופר. אין מה לספור. הברדק חוגג, אבל כולם בחו"ל. גבול סוריה לא שקט, המצב בעזה עומד בפני פיצוץ, מערכת הבריאות שובתת במחאה נגד האלימות במסדרונותיה, הנכים חוסמים את הכבישים, כולם פה מרגישים מרומים. תשאלו את הדרוזים, שחוק הלאום ירק להם בפרצוף. 

השבוע הקרוב יוכיח אם נתניהו וליברמן באמת יחסלו את הטרור, כפי שהם מבטיחים לנו כבר שנים. כל אחד מבין שטרור לא מחסלים. אפשר ללכת ביד שמאל עם הגזר וביד ימין עם המקל, אבל את הטרור אי אפשר למגר. אלה אמירות חסרות אחריות, שגם נתניהו, גם ליברמן ובנט יודעים שאין מאחוריהן כלום שהוא מעבר להבטחות שווא. הנה, שוב מתברר שאפשר לעבוד על חלק גדול מהאנשים רוב הזמן.


יצחק שמיר. צילום: פלאש 90
יצחק שמיר. צילום: פלאש 90

 

בושה וחרפה

מיכל דיאמנט, נכדתו של ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק שמיר ז"ל, עלתה השבוע לשידור כדי להאיר את עינינו בסיפור המדהים - כיצד היא מבקשת להנציח את שם סבה בתל אביב, העיר שבה חי את מרבית שנותיו. אם לא הייתי שומע את זה במו אוזני, לא הייתי מאמין. שמיר, שהיה מפקד הלח"י, בכיר במוסד, יו"ר הכנסת, שר החוץ וראש הממשלה, לא זוכה להכרה בעיר שבה חי. האיש שהוביל את ישראל בימי האינתיפאדה הראשונה ומלחמת המפרץ, הלך לעולמו לפני כשש שנים לאחר מחלה ממושכת, ונדמה כאילו נשכח לגמרי. עכשיו יוצאת משפחת שמיר לתבוע את העלבון. אני בטוח שאם “סלטי שמיר" היו מבקשים היה להם יותר קל. 

ההרצוג החדש

קבלת הפנים למאמן החדש של נבחרת ישראל בכדורגל הייתה צוננת. מאמני עבר כושלים ושחקני עבר משועממים מיהרו להביע תמיהה וביקורת על הרכש החדש, אנדי (אנדראס) הרצוג. עוד לא נחת וכבר זכה לטיפול מהאליטה הישנה והקולנית של הכדורגל הישראלי. מהצד זה נראה כמו חיסול חשבונות ישנים. כשהרצוג שיחק במדי נבחרת אוסטריה, הוא כבש בשנת 2001 את שער השוויון הדרמטי, שמנע מנבחרת ישראל להעפיל למונדיאל 2002. כשחקן, הוא הביס אותנו גם בעוד כמה הזדמנויות. הביקורת עליו, גם אם היא עניינית בחלקה, נראית כמו חוצפה ישראלית. לכל המלעיזים אני אומר - אם אינכם יכולים להכות אותו, הצטרפו אליו.