נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר הערב (שבת) כי צניחת הלירה הטורקית היא "מזימה של גורמים הרוצים להשמיד את טורקיה". ארדואן שב בצהריים וקרא למכור דולרים לתמוך בלירה הטורקית לאחר קריסתה בימים האחרונים. "אם ארצות הברית מפנה לנו את הגב, אנו נמשיך בדרך שלנו בצעדים החלטיים", אמר מוקדם יותר בנאום מול תומכיו, "היחס הנוכחי מצד ארצות הברית לשותפתה האסטרטגית לא מקובלת".
כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הסנקציות הכלכליות על טורקיה יוחרפו. "אישרתי הכפלה של תעריפי המס על פלדה ואלומיניום. ערך המטבע שלהם צונח לעומת הדולר החזק שלנו. המס על האלומיניום יעמוד על 20 אחוזים, ועל הפלדה על 50 אחוזים. היחסים שלנו עם טורקיה אינם טובים בשלב זה". 
עיתון הניו יורק טיימס פרסם היום טור בפרי עטו של ארדואן, בו האשים את ארצות הברית בבגידה בברית בת 60 השנים בין שתי המדינות, ואיים שאם ארה"ב לא תשנה דרכיה, טורקיה תחפש אלטרנטיבות לשותפות ביניהן. בטור כתב ארדואן כי "במשך ששת העשורים האחרונים, טורקיה וארצות הברית היו שותפות אסטרטגיות ובעלות ברית בנאט"ו. עמדנו כתף אל כתף מול אתגרים משותפים במלחמה הקרה ואחריה".

"במשך השנים, טורקיה נחלצה לעזרתה של ארצות הברית, כל פעם שהיה בכך צורך", המשיך ארדואן, "בני ובנות צבאנו שפכו יחדיו דם בקוריאה, שימשנו בית לטילי יופיטר הגרעיניים, עד שהם הוצאו בעקבות משבר קובה, ולאחר פיגועי ה-11 לספטמבר, כשוושינגטון קראה לחבריה ולבנות בריתה לשלב ידיים נגד הרוע, שלחנו את חיילינו לאפגניסטאן, ונלחמנו שם במסגרת נאט"ו".
"אך למרות זאת, ארצות הברית נכשלה פעם אחר פעם להבין ולכבד את דאגות העם הטורקי, ובשנים האחרונות, השותפות בינינו עמדה למבחנים רבים. לצערנו, המאמצים שלנו לשנות מסלול זה, לא השיבו פרי. אלא אם ארצות הברית תחילת לכבד את ריבונותה של טורקיה, וצפגין הבנה לסכנות שעובדות בפניה, שותפות זאת יכולה לעמוד בסכנה", הזהיר הנשיא הטורקי.

"ב-15 ליולי, טורקיה הותקפה על ידי קבוצת הצללים המובלת בידי פתחואללה גולאן, מביתו שבפנסילבניה. הקבוצה ניסתה לבצע הפיכה עקובה מדם נגד הממשלה שלי, ונהדפה לאחר שמיליונים מאזרחי המדינה יצאו אל הרחובות שטופים אחווה פטריוטית, דומה לזאת שחשו אזרחי ארה"ב אחרי פרל הארבור או אסון התאומים".