תגובות סוערות במערכת הפוליטית הערב (שבת) לקריאות "ברוח ובדם נפדה את פלסטין" ולהנפת דגלי פלסטין בהפגנה נגד חוק הלאום בכיכר רבין. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים וחברי כנסת בליכוד אמרו כי ההפגנה בתל אביב היא הוכחה לנחיצותו של החוק. נתניהו כתב בפייסבוק כי "אין עדות טובה יותר לנחיצותו של חוק הלאום. אנו נמשיך להניף את דגל ישראל בגאון ולשיר את התקווה בגאווה גדולה".

שרת התרבות מירי רגב אמרה כי ארגוני השמאל משתפים פעולה עם ערביי ישראל מפני שהם רוצים "מדינה אחרת". השרה כתבה בפייסבוק: "לא היה לי ספק שדגלי פלסטין יהיו הערב חלק מהתפאורה בהפגנת השמאל שבכיכר רבין. השמאל וערביי ישראל מעדיפים את צבעי האדום שחור וירוק על פני הכחול והלבן".

רגב הוסיפה: "זה ההבדל בין מדינת כלל אזרחיה למדינת הלאום של העם היהודי. זאת סיבה נוספת לחשיבות חוק הלאום. ההפגנה הזו מוכיחה שיש שיתוף פעולה בין השמאל לערבים שרוצים פה מדינה אחרת – ממשלה אחרת. זה לא יעזור להם וכדאי שיפנימו: השפה העברית היא השפה הרשמית של מדינת ישראל. דגל הכחול לבן עם מגן דוד הוא הדגל הרשמי. ההמנון שלנו הוא "התקווה" ובירתנו המאוחדת היא ירושלים עיר הנצח".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מסר בתגובה: "הערב הוכח פעם נוספת, המאבק שמנהלים חברי הכנסת הערבים הוא לא נגד חוק הלאום, אלא נגד קיומה של מדינת ישראל. צר לי שהם שוב גוררים את הציבור הערבי ישראלי למפגן הסתה מכוער״.
 
השר זאב אלקין, מיוזמי חוק הלאום, צייץ: "‏כפי שאמרתי השבוע בכנסת: כשאחמד טיבי וחנין זועבי מתנגדים לחוק הלאום יחד עם המפגינים האלה עם דגלי פלסטין וקריאות ״ברוח ובדם..״ אני מבין למה הם עושים את זה. הם באמת מתנגדים בכל כוחם לציונות ולעובדה שישראל היא מדינתו של העם היהודי וכך הוקמה על ידי האו״ם. אבל יאיר לפיד וציפי לבני?! למה הם מתנגדים?".
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כתב בטוויטר: "מי שמבקש באמת להיות חלק ממדינת ישראל, לא קורא להשמדתה תוך שהוא מניף את דגלי פלסטין בכיכר העיר".
שר המדע, אופיר אקוניס, אמר: "עשרות דגלי אש״ף ששטפו את ההפגנה בתל אביב - ההוכחה הנחרצת בנחיצותו של חוק הלאום! אם למישהו עוד היה ספק מדוע הכרחי חוק הלאום, אז התמונות מתל אביב הערב הם ההוכחה הברורה והחד משמעית שישראל חייבת את חוק הלאום. מול אלה המערערים שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, הדגל הכחול-לבן והמנון התקווה חוק יסוד: הלאום, הוא מהחוקים החשובים שחוקקו בישראל בשנים האחרונות".
ח"כ אורן חזן (ליכוד) כתב בתגובה: "תל אביב נכבשה ודגלי האויב הפלסטיני מככבים בליבה. מי שעדיין לא הבין למה חוק הלאום חשוב, היום יותר תמיד, מספיק להעיף מבט אחד אל הכיכר שטופת השנאה כדי לקבל את התשובה. ההם שם בכיכר הם לא משלנו - הם רק מחפשים לקחת את מה ששייך רק לנו". חזן הוסיף: "הנפת דגלי הטרור הם לא פחות מפגיעה בריבונות והסתה חריפה נגד מדינת ישראל. אני קורא לרה"מ ולשר לביטחון הפנים להכניס שוטרים לכיכר לאכוף את החוק, להוריד את דגלי הטרור ולהפסיק את הביזיון".
ח"כ רוברט טיבייב (המחנה הציוני) מסר: "הנפת דגלים פלסטיניים הערב בכיכר רבין היא חרפה". לדבריו, "בין אם חוק הלאום נכון או לא, אין כל הצדקה לעבירה על החוק והנפת דגלים פלסטיניים בכיכר רבין. הרשימה המשותפת מחזקת את הימין הקיצוני ומזיקה למדינת ישראל. בושה שחברי כנסת בכנסת ישראל משתפים פעולה עם עבירה על החוק". 


"תודה שנתתם למסיתים תמונת ניצחון"

מנגד, יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, צייצה: ״וואו ביבי פרסם ״תיעוד״ של דגל? צפוי ומשעמם. מי שנבהל מזה הוא פחדן או פופוליסט או שניהם. ראש ממשלה שנבחר על ״הערבים נוהרים״ פשוט מבוהל משיתוף פעולה יהודי-ערבי, ומציבור עצום שדוחה את ההפחדה והשקרים שלו״.

 
חבר רשימת העבודה, אלדד יניב, תקף את נתניהו על הביקורת שהשמיע נגד ההפגנה בתל אביב. "המושחת מבלפור מטיף לנו מוסר על דגל פלסטין. הנה, חתיכת שקרן, הדגל של פלסטין אצלך בסלון", צייץ יניב. 

אשת התקשורת לוסי אהריש יצאה נגד קריאות המפגינים בהפגנה, שלטענתה יסייעו ל"מסיתים" בימין. "כל מי שצעק הערב בכיכר רבין 'לירושלים צועדים שהידים במיליונים' שלא יתפלא על אימרות גרועות מ'הערבים נעים בכמויות לקלפי' במערכת הבחירות הבאה. זאת ממש לא הייתה אמורה להיות מטרת העצרת היום. תודה שנתתם למסיתים את תמונת הניצחון שלהם. בושה", כתבה.