יו"ר פורום 'תקנה', חברת הבית היהודי, הרבנית יהודית שילת, וח"כ מיכל רוזין ממרצ דנו בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM על סכסוך השירות המשותף של חיילים דתיים לצד נשים."אני לא יכולה להתנגד לשילוב נשים בצבא בכל מיני תפקידים שדורשים אינטליגנציה, מיקוד ויכולות אינטלקטואליות שיכולות לתרום לצבא אך מפריע לי השירות המשותף ביחידות הלוחמות, בהן יש הרבה מאוד חיילים דתיים שמתרגלים לשמור על עצמם בצורה מסוימת ובסגנון מסוים וכעת בסוגיות הכי מהותיות של הקיום האנושי נדרשת מהם התמודדות שלא אמורה להיות באימונים או בלחימה. הם לא צריכים את האתגר הזה. חייל בא לצבא לכבוש את האויב ולא לכבוש את ייצרו. באופן אישי אני מתנגדת לשילוב לוחמות כי לדעתי זה לא תפקידן של נשים. הן לא צריכות להיות שם".





ח"כ רוזין הגיבה לדבריה ואמרה ש"העובדה הבסיסית היא ששירות בצה"ל הוא שירות חובה. הבת שלי תתגייס לצבא כמו כל הגברים. הצבא זו בועה שמנתקת את הילדים מבית הוריהם ומהחינוך שהם גדלו בו כדי שיעשו את מה שהצבא אומר להם לעשות. מרגע הגיוס אני דורשת את אותו השוויון לשני המגדרים. מה יקרה עם אותם חיילים דתיים? הם לא ילכו לרופאה? לא יסכימו שאחות תטפל בהם בבית החולים? אם אישה פלסטינית תגיע למחסום לא יחקרו אותה?".



"ההקצנה הזו הולכת ומחלחלת לכל הציבור, משפיעה וגורמת להדרה ולאפליה של נשים", המשיכה, "פקודת השירות המשותף קובעת שאם חייל דתי לא מעוניין להיות בגדוד מעורב - הוא לא יהיה שם. אני לא מוכנה לקבל את הרעיון שגברים לא מסוגלים לשלוט ביצר שלהם. גברים יודעים לעשות את ההפרדה ולא כל דבר זו הטרדה מינית. כשבנים ובנות נכנסים יחד לטנק אין זה אומר שאחרי תשעה חודשים יצא משם ילד".



הרבנית שילת ענתה לה ואמרה כי "מיכל מקצינה באופן חריג את הסיטואציה שאני מדברת עליה. ללכת לרופאה לבדיקה של עשר דקות אינה אותו דבר כמו שירות משותף וממושך. באופן אישי אני מעדיפה שנשים ילכו לרופאות בתחומים מסוימים כי אני יודעת מה רופאים עושים לנשים. האג'נדה שצריכה להיות בצבא היא הניצחון במלחמה ושמירה על הרמה הכי טובה של החיילים. הצורך הזה להילחם ולהיות שווה לא רלוונטי כאן".