שגריר ארצות הברית בבריטניה, וודי ג'ונסון, קרא היום (ראשון) לבריטניה לעמוד לצד הנשיא דונלד טראמפ בהטלת הסנקציות המחודשת על איראן, או להסתכן ב"השלכות חמורות" על חברות מסחר בריטיות. השגריר ביקש מבריטניה שלא להצטרף לאיחוד האירופאי, המבקש לשמור על הסכם הגרעין המקורי שנחתם עם איראן, על אף שבשבוע שעבר הוציאו בריטניה, צרפת וגרמניה הודעה משותפת לפיה הסכם הגרעין עם איראן "פועל ומספק את מטרתו", וכי הם מצטערים מאוד על החזרת הסנקציות האמריקאיות. האיחוד האירופאי מנסה לנטרל את השפעתן של הסנקציות ולהגן על חברות הסוחרות עם איראן מלהיפגע על ידי ארה"ב. 

 
"זה הזמן לתקן את העסקה הפגומה מ-2015", כתב ג'ונסון בעיתון הטלגרף הבריטי. "אנו מבקשים מבריטניה לנצל את כוחה הדיפלומטי ואת השפעתה, ולהצטרף אלינו בזמן שאנו מובילים מאמץ עולמי להסכם אמיתי".
 
השגריר גם קרא ישירות לחברות בריטיות לנתק את קשריהן המסחריים עם איראן ואמר כי "טראמפ היה חד וברור: כל חברה שתציב את האינטרסים המסחריים שלה באיראן לפני הטוב העולמי, מסתכנת בהשלכות החמורות על המסחר שלה עם ארה"ב", אמר ג'ונסון. "רק באמצעות חזית מאוחדת נוכל להפעיל את הלחץ המקסימלי על המשטר האיראני ולהביא אותם לשנות את מדיניותם ולשים קץ לפעילותם המרושעת והפזיזה הן באיראן עצמה והן בעולם כולו".

כזכור, איראן סובלת ממשבר חריף בעקבות הטלת הסנקציות המחודשת על ידי ארה"ב, שצפוי להחמיר עוד יותר עם החמרת הסנקציות בנובמבר הקרוב. הסנקציות לא זכו לתמיכה גורפת מצד בעלות בריתה של ארה"ב, במרכזן האיחוד האירופאי, שמסרבות כאמור להצטרף להטלת הסנקציות ואף מנסות להגן על חברות שלא יצטרפו אליהן.