יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר הבוקר (שני) כי מפלגתו תצביע בעד חוק הגיוס, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לא להקדים את הבחירות ולא "להיכנע" למפלגות החרדיות. בביקור בלשכת הגיוס בתל-השומר, אמר לפיד כי נתניהו לא צריך "להתבזות" בפני סגן השר משה ליצמן (יהדות התורה) והאדמו"ר מגור, הרב יעקב אריה אלתר.



"באנו הנה לבקו"ם, היום של מחזור גיוס אוגוסט, להגיד לראש הממשלה: מר נתניהו, בוא נעביר את חוק הגיוס או בוא נלך בבחירות. יש לך את הקולות שלנו, הקולות של יש עתיד מובטחים לך, לא צריך שוב להיכנע לחרדים, אין שום סיבה עוד פעם להתבזות בפני ליצמן והאדמו"ר מגור", אמר יו"ר יש עתיד. "אפשר להעביר את החוק, זה חוק טוב, הוא יביא לזה שהרבה יותר חרדים יתגייסו, שהרבה יותר חרדים יצטרפו לשוק העבודה. פה לבקו"ם באים צעירים חרדים יחד עם הילדים שלנו עם צו גיוס ביד. גם האימהות שלהם יבכו כשהאוטובוס יעזוב את הרחבה".  



כזכור, בסוף יוני, הדף לפיד את הביקורת שעלתה נגדו מצד המחנה הציוני ומרצ, והבהיר כי מפלגתו תצביע בעד חוק הגיוס. "ברור שנתמוך. מדובר בעצם בחוק של יש עתיד ולא במקרה החרדים מתנגדים לו", אמר. "העקרונות הבסיסיים שלו לקוחים מהחוק שהעברנו בממשלה הקודמת, הרמטכ״ל וצה״ל חתומים עליו". יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר אז: "אני קורא לחברי הכנסת ביש עתיד - ברית עם ליברמן? לשם אתם לוקחים את הקולות של המחנה שלנו? אל תהיו בלון החמצן של ממשלת נתניהו־ליברמן. זה צו 8. תתגייסו ותצביעו נגד קומבינת הגיוס".


יעקב ליצמן. צילום: אביר סולטאן, פלאש 90
יעקב ליצמן. צילום: אביר סולטאן, פלאש 90