הפרסומים ביממה האחרונה אודות חשד להידבקויות המוניות במחלת לפטוספירוזיס (עכברת) של מטיילים שבאו במגע עם מקורות מים טבעיים בגולן, הורגשו היום (שני) ביתר שאת בבתי חולים בארץ, בעיקר בצפון, עם נהירה של מטיילים רבים מהאזור שחשו ברע וחשדו כי נדבקו במחלה. המטופלים הגיעו עצמאית ואין ביניהם קשר משפחתי: חייל בן 19, צעיר בן 25, נער בן 16, ילד בן שש וילדה בת שש. החמישה מתווספים לשלושה שהגיעו אמש לזיו, ועדיין מאושפזים בחשד הידבקות, כשהם עדיין ממתינים לתוצאות הבדיקות. ממשרד הבריאות נמסר כי ידוע על 27 חולים במחלה עד כה, מתוכם אושפזו כמחצית. 

בתוך כך, הנחלים זויתן, זאכי, יהודיה ומשושים בדרום רמת הגולן נסגרו לרחצה באופן זמני בהתאם להנחיית משרד הבריאות. זאת בעקבות מידע על תחלואה בקרב המטיילים שביקרו בהם. יתר הנחלים בצפון נבדקו ונמצאו תקינים. 

לפי הנחיות משרד הבריאות, חולים עם חום מעל 38 מעלות שטבלו במימי הנחלים זאכי, יהודייה, משושים וזויתן החל מתאריך 1.7.18, שחלו לפני פחות משלושה שבועות מתבקשים לפנות לרופא המשפחה. כמו כן, מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים אינו צריך לפעול.

מוקדם יותר, לחדר המיון בבית החולים כרמל הגיעו שני חשודים בהידבקות במחלה, שלדבריהם רחצו בבריכת המשושים. אחד מהם, צעיר בן 19 תושב כפר חסידים שהגיע במהלך הלילה עם תסמיני המחלה, טופל ושוחרר הבוקר, וצעירה נוספת בת 25 תושבת רמת ישי סובלת מכאבי בטן נמצאת בטיפול ובהשגחה במיון כרמל. לבית החולים פוריה הגיעו חמישה מטופלים ביממה האחרונה. שניים מהם שוחררו ושלושה נותרו באשפוז. בבית החולים העמק בעפולה מאושפז גם כן מטופל אחד עם חשד להידבקות במחלה. כמו כן, לבית החולים רמב"ם הגיע צעיר אחד בשנות העשרים לחייו, עם תלונות על חום וסימנים שהחשידו במחלה, לאחר שלטענתו גם טבל בנחלים בצפון. הוא טופל באנטיביוטיקה, החלים ושוחרר.
סימני המחלה האופייניים דומים למחלת השפעת, וכוללים חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת החלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה.