דיווחים ברשתות ברומניה: תיירים ישראלים שנסעו במונית לכיוון מסעדה בבירת רומניה, בוקרשט, התקרבו בשוגג לאזור בו התחוללו אירועים אלימים בשישי בערב בשבוע שעבר. מסיבה שטרם ברורה, המשטרה חשדה כי הם מעורבים באירועים אלו ועיכבה אותם. הם שוחררו רק לאחר שהציגו דרכונים שהוכיחו שהם אזרחים זרים, לא לפני שהוכו קשות על ידי השוטרים במקום.



שגרירות ישראל ברומניה פרסמה היום (שני) תגובה למקרה בה נכתב כי "אנחנו רואים בכך מקרה בלתי מתקבל על הדעת וחמור מאוד. התיירים הישראלים יגישו תלונה נגד התוקפים". בנוסף, השגרירות ביקשה הבהרות מצד השלטונות ברומניה.



הישראלים טוענים כי הוצאו מהמונית בכוח והוכו על ידי כוחות המשטרה באמצעות אלות על לא עוול בכפם. אחד מהם, אבי שדה, דיבר בתכנית "חדשות הבוקר" בערוץ 12 ואמר כי "חשוב לי להסביר לצופים ששומעים 'רומניה' וישר קופצת להם קונוטציה של ישראלים שבאים להתפרע, מסיבות וכו'. מה שקרה לנו הוא שונה לגמרי - אנחנו סגרנו מסעדה ותכננו ללכת לפינוק בערב. הגיעה מונית למלון לאסוף אותנו, ובזמן הנסיעה פתאום ראינו מחסום והבנו שיש הפגנות של האזרחים נגד הממשל בבוקרשט. נהג המונית התחיל להאט, הגענו למחסום והשוטרים שלפו אותנו מהמונית".


לדבריו, "הם התחילו להכות אותנו, ממש לינץ'. דבר ראשון שעשיתי היה להוציא את הדרכון ולהגיד שאנחנו ישראלים ותיירים ובאמת יש פה אי הבנה. הם היו עם קסדות, אלות וכלים מיוחדים, ירו באוויר כאילו אנחנו אחרוני העבריינים, אפילו טרוריסטים". 



"ושוב, זה מציאות אחרת לגמרי מהרגיל ברומניה, לא שוב פעם מכות ברומניה", ביקש שדה להדגיש. "ישבה אישה מקדימה במונית, בת 45, מאופרת ולבושה בשמלה. לא נראית מפגינה ולא נראית עבריינית. השוטרים פשוט התחילו להכות ולהשתולל, הוציאו אותי מהמונית. היה לי שעון מאוד יקר שנפל ולא מצאתי אותו. הרגשתי שאני בלינץ'".