ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו העניק היום (שני) ראיון ראשון מסוגו לכלי תקשורת ערבי כשנפגש עם כתב של אתר אילאף הסעודי ושוחח על סוגיות שונות הנוגעות למזרח התיכון ולקשרים עם מדינות האזור. בדבריו, התחמק פרדו מכמה שאלות ואמר כי למנגנוני הביטחון יש כלל ידוע שמי שמסיים את תפקידו לא מדבר על המבצעים של הארגון. פרדו כיהן כראש המוסד בשנים 2011 עד 2016 ושירת בארגון יותר משלושה עשורים.
באשר ליחסים עם מדינות ערב, אמר ראש המוסד לשעבר כי הוא נפגש עם הרבה ראשי מנגנוני ביטחון ערביים ומצא אנשים כישרוניים שמאמינים בביטחון של ארצותיהם ופועלים למען האינטרסים של בני עמם. לגבי הסוגיה הפלסטינית, אמר פרדו כי היא הייתה ותישאר הבעיה העיקרית מול התקדמות המגעים בין ישראל למדינות המפרץ מאחר שמדינות אלו תומכות בעמדה הפלסטינית.
פרדו התייחס לארגון חיזבאללה והדגיש כי לסוגיה זו לא ימצא פתרון בצורה צבאית אלא באמצעות סנקציות כלכליות על לבנון, כמו אלה המוטלות על איראן. "כל עוד חיזבאללה פרוס עם נשקו בלבנון, יש להטיל עליו סנקציות. אני סבור שהפתרון אינו צבאי אלא פוליטי". הוא הדגיש כי יש להוציא את איראן מחוץ לסוריה אך הביע ספק ביכולתה של רוסיה להגשים מטרה זו. 

פרדו גם התייחס לכך שסוכני מוסד לקחו מאגר נתונים של פרויקט הגרעין באיראן, ואמר כי "המוסד מבצע משימות כאלה אך אני לא בקיא במבצע הזה. ביום שאני מסיים את השירות אני הופך להיות אזרח רגיל".  
עוד הוסיף, כי "כמעט 99 אחוז ממבצעי המוסד אינם אלימים וכוללים איסוף מידע בדרכים סודיות ואף קשירת קשרים עם מדינות, ללא יחסים דיפלומטיים איתם". חלק משיחות אלה כינה פרדו - "מעניינות".