ראש הממשלה יצא בחשאי למצרים לפני שבועות אחדים, ונועד עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בניסיון להניע את תהליך ההסדרה ברצועת עזה, כך לפי דיווח שפורסם הערב (שני) בחדשות עשר בו צוטטו בכירים אמריקאים. לפי הפרסום, נתניהו נפגש בחשאי לפני כחודשיים עם א-סיסי נתניהו טס בחשאי למצרים ב-22 במאי יחד עם מספר קטן של יועצים ומאבטחים, שהה במקום כמה שעות ושב לישראל בשעת לילה מאוחרת. הנסיעה נשארה חסויה ורוב שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מודרו ממנה ולא ידעו על קיומה. 
לפי הבכירים האמריקאים, נתניהו והנשיא המצרי דנו בעיקר בניסיון המצרי לקדם הסדרה מדינית ברצועת עזה שתכלול חזרה של הרשות הפלסטינית לרצועה, הפסקת אש, הקלה משמעותית של המצור הישראלי והמצרי על עזה וקידום צעדים לשיקום התשתיות הקריטיות ברצועה. 
עוד על פי הפרסום, נתניהו וא-סיסי דנו גם במציאת פתרון לסוגיית גופות החיילים והאזרחים הישראלים שבידי חמאס בעזה. עוד עלתה במפגש יוצא הדופן תכנית השלום האמריקאית, שאותה מעוניין הבית הלבן להציג זה תקופה ארוכה. 
 

כמו כן, א-סיסי הדגיש בפני נתניהו כי פתרון למצב ברצועת עזה חייב להגיע דרך חזרה של הרשות הפלסטינית לרצועה ולקיחת אחריות על ניהול הרצועה מידי חמאס – גם אם הדבר יתרחש בהדרגתיות וגם אם ללא פירוז הרצועה מנשק כבד כתנאי מקדים. המסר של הנשיא המצרי היה, כי ישראל, מדינות ערב והקהילה הבינלאומית צריכות ללחוץ על אבו-מאזן לקחת אחריות על ניהול עזה, חרף חוסר רצונו לעשות כן. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לפרסום.