סקר "החדשות" לקראת הבחירות המוניציפליות שייערכו בעוד 70 ימים בערי ישראל מציג תמונת מצב מעניינת באשר למצב בשתי הערים המרכזיות בישראל, תל אביב והבירה ירושלים. בעוד בת"א היה נראה כי כמות המועמדים הפופולריים הגבוהה עשויה לנגוס משמעותית בסיכויו של חולדאי להמשיך לכהן כראש העיר, מתברר כי הוא מוביל בפער ניכר על כולם עם 45% קולות בסך הכל. לצורך השוואה, למקום השני מגיעה סתיו שפיר עם 14%, ואחריה סגנו לשעבר של חולדאי, אסף זמיר, שמגיע ל-10%. 



בירושלים תמונת המצב לאחר פרישתו של ניר ברקת מסובכת יותר: במידה והמועמד החרדי יוסי דייטש יחליט להתמודד, הוא צפוי לזכות ב-22% מהקולות, בדומה לעופר ברקוביץ. מועמד הליכוד לראשות העיר, זאב אלקין, צפוי לזכות ב-21% מהקולות. הקרב בין השלושה צמוד ונמצא בטווח הטעות הסטטיסטית, וסיבוב שני יתקיים כמעט בוודאות. 



במידה ואכן יתקיים סיבוב שני, שם התוצאות מצביעות על פערים בין אלקין לשאר המתמודדים: את ברקוביץ הוא מנצח עם 41% מול 31%, ואת דייטש עם 42% לעומת 31%. במידה ואלקין כלל לא יגיע לסיבוב השני, ברקוביץ מוביל על דייטש עם 39% לעומת 36%, אולם הפער עדיין נמצא בטווח הטעות הסטטיסטית.



במידה ודייטש יחליט שלא להתמודד, הדבר צפוי לחזק את משה ליאון שכרגע זוכה ל-11% מהקולות בלבד. מועמדותו של דייטש החרדי צפויה להעלות משמעותית את אחוזי ההצבעה בעיר.



תוצאות הסקר המלאות בתל אביב:

רון חולדאי: 45%
סתיו שפיר: 14% 
אסף זמיר: 10% 
נתן אלנתן: 7%
אסף הראל: 7%
ציפי ברנד: 2%
מיטל להבי: 1%

תוצאות הסקר המלאות בירושלים:
יוסי דיטש: 22%
עופר ברקוביץ: 22%
זאב אלקין: 21%
משה ליאון: 11% 
רחל עזריה: 6%
יוסי חביליו: 4%
חיים אפשטיין: 3%
אבי סלמן: 1%