מתלונות שהגיעו ל"מעריב־השבוע" עולה כי חיילים נדרשים לחיות בתת־תנאים בבה"ד 16 שבבסיס צריפין. כ־250 חיילים המשרתים בגדוד תבור בפיקוד העורף ומסיימים בימים אלו אימון המתקיים בצריפין, מעדיפים להתאפק או לעשות את צרכיהם בחיק הטבע מאשר להיכנס לתאי השירותים בבסיס. לדברי החיילים, בתאים יש הצפות של מים, אבל זה לא מה שמרתיע אותם. חמור מכך הן התולעים ששוחות במים להנאתן.



"הדבר שהכי הפחיד אותי זה התולעים על הרצפה. אנחנו משתמשות בשירותים, ולכל הבנות יש דלקת בשתן בגלל רמת הזיהום שלהם", סיפרה אחת החיילות. על תנאי המקלחות היא אמרה: "כדי שלא נלך בתוך הג'יפה, שמו כנראה לפני כמה שנים טובות לוחות עץ שמוברגים, אבל מה שקורה הוא שאתה עומד בין החריצים של העץ במקלחת. הרבה בנות החליקו שם, וגם אני נפלתי". לטענתה, על לוחות העץ במקלחת הצטבר טחב הגורם להחלקות.







החיילת הדגישה כי היא וחבריה אינם מפונקים, והם בחרו להתגייס לשירות משמעותי בצה"ל, אך הם מבוססים בזוהמה כבר קרוב לחודשיים וחצי. "הייתה ביקורת גדולה בבסיס, וכדי שלא יידעו שאנחנו חיים בתנאים האלה, הוציאו אותנו מהבסיס לשבוע שטח", טענה החיילת והוסיפה:"זה פשוט תת־תנאים. ולא עושים עם זה כלום כי עומדים לפנות את הבסיס, והצבא לא רוצה להשקיע כסף ולשלוח טכנאים. אמרנו לנו שיטפלו בזה כבר בשבוע הראשון של האימון, ועכשיו אנחנו בשבוע האחרון".



תגובת דובר צה״ל: ״הנושא מוכר ומטופל בצה״ל. תשתיות הבסיס ישנות ונעשים מאמצים רבים לשפרן. לאחרונה התווספו לבסיס שני מבני שירותים חדשים. לאחר בדיקה, לא מוכר מקרה של תאונות או פציעות חיילים והטענה לגבי תולעים ברצפת תאי השירותים נמצאת בטיפול. בבסיס מתבצעות עבודות למעבר לבסיס חדש״.