1. בשבוע שעבר תכננתי לבקש מהעורך שיקצה עשרה עמודים למדור שלי. ידעתי מראש שהוא יענה משהו בסגנון "תגיד לי, השתגעת?", ובקולו המעצבן ימשיך "בשביל מה אתה רוצה עשרה עמודים?". אילו השיחה הזו הייתה מתקיימת, הייתי עונה לו שבמהלך חודשים ארוכים גזרתי, אספתי וליקטתי את כל ידיעות הזוועה שפורסמו בתקשורת על הכאות קשישים, רציחות, מעשי אונס, פדופיליה, תאונות קשות, אסונות נוראיים ועוד מרעין בישין שמתרחשים בארץ הקודש, הבית הלאומי של העם היהודי.



ליד שולחן העבודה שלי צמח הר ניירת בגובה של כדורסלן NBA. בשבת שעברה ישבתי על יד הר הנייר והתחלתי לעבור על החומר שצברתי. בשלב מסוים התחלתי לדמוע מגודל הזוועה. זה קרה כשתמונותיהם של תשע נערות ונער אחד שטבעו באסון השיטפון בדרום ניבטו אלי, כאילו שאלו "למה זה קרה?". כמו אדם שנטרפה קצת דעתו אמרתי לתמונות: "מכיוון שהמדריכים שלכם והאחראים על המדריכים שלכם הם חארות חסרי אחריות, ומפני שההוא שיושב במרומים נרדם בשמירה עליכם".



בקטע שהצדיק את הסלוגן שלי, "זהבי עצבני", דחסתי את ערימת קטעי העיתונות ותדפיסי המחשב לארבע שקיות ניילון גדולות ולפני שאתחרט ירדתי איתן לחצר והשלכתי אותן לפח הזבל.



אחרי שירדתי מהרעיון לדחוס בעשרה עמודים את האירועים של השנה האחרונה, נשארה לי ערימה קטנה של האירועים האחרונים. ככל הנראה תקבלו הרגשה נוראית כשתקראו את האירועים שאני מביא בפניכם מקוצרים ובשטף טלגרפי (לא בסדר כרונולוגי). אל תשכחו שכל זה קרה במהלך הימים האחרונים, כאן אצלנו, בביתנו הלאומי, תחת עינו הפקוחה של בורא עולם ועינו הממצמצת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "שליח השם" על פי שני נציגיו בתקשורת, שמעון ריקלין ואראל סג"ל.



שני תושבי השרון נעצרו בחשד למעשים מגונים בקטינים. נחשפה רשת בינלאומית לסחר בנשים, ואלה הובאו לארץ כדי לעבוד בזנות. פעוט בן 3 ניצל מתקיפה מינית לאחר שמפקח לשעבר ביחידת הפיקוח הבחין בפדופיל, שהוביל את הפעוט לכיוון חדרי השירותים בחוף הים. אמא לעשרה מירושלים נעצרה לאחר שלפי החשד הזריקה לחמישה מילדיה אינסולין ללא צורך: הילדים הוצגו כחולי סוכרת והאם קיבלה מהביטוח הלאומי קרוב למיליון שקל; בנה בן השנה וחצי מאושפז במצב קשה בגין ההזרקות. תושב קריית גת בן 24 תקף קשישה בת 77 שטיילה לתומה ברחוב, הכה אותה באגרופים ובעט בה כששכבה על הקרקע - והיא אושפזה בבית החולים.



באתר בנייה בבני ברק נפל מגובה פועל בן 35 ונפצע באורח קשה. לוחמת מג"ב נפצעה בראשה משום שהותקפה באבנים על ידי טרוריסטים יהודים רעולי פנים. עידן חוגי, יחצן מסיבות בן 23, נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים וניסיון למעשי סדום בשבעה קטינים. בעקבות תוצאות בדיקת דנ"א חשוד תושב אשדוד חרדי בן 32, נשוי ואב לילדים, בביצוע עבירות מין בשישה קטינים. תושב ירושלים בן 59 נעצר בחשד לביצוע מעשה מגונה בקטינה בין כותלי בית הכנסת. צעיר בן 19 מבאר שבע נעצר בחשד לביצוע עבירות מין בקטינה שטרם מלאו לה 14. נער בן 14 נעצר בחשד שאנס שתי נערות בנות 14–15 בפארק בדרום תל אביב.



בית משפט בתל אביב גזר שש שנות מאסר על משה פישר, בן 54, שהורשע בביצוע עבירות מין בנערים בני 13–15. לפישר הרשעה מ–2002 בגין עבירות מין שביצע בשני תלמידי ישיבה בני 13 ו–16, שעליהן ריצה ארבע שנות מאסר. תושב מרכז הארץ בשנות ה–50 לחייו נעצר בחשד שאנס את בתו הקטינה. הוא הודה במעשים ונכלא להמשך חקירה. איש חיי הלילה אלון קסטיאל נשלח לכמעט חמש שנות מאסר בגין שורת עבירות מין.



פועל בניין בן 40 נהרג בקריסת תלולית עפר באתר בנייה. פועל בניין בן 23 נהרג כשנפל לפיר מעלית בקומה השביעית באתר בנייה בחריש. במפעל באזור התעשייה בעכו פועל נפצע קשה מכבל ברזל שנקרע ופגע בראשו. מת התינוק שטבע בדלי בשכונת רוממה בירושלים. פעוטה בת שנתיים טבעה מתחת גשר רדינג בתל אביב, ופונתה במצב קשה לאיכילוב. בן 14 מאזור ירושלים נעצר בחשד לביצוע עבירות מין באחיו, בני 3 ו־6. בקיסריה נפצעה פועלת בת 25 מפגיעת מלגזה. אביטל נזרית, בת 5 מרחובות, טבעה למוות בבריכה במושבה מגדל. 20 ילדים טבעו למוות מראשית שנת 2018. כתב אישום הוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד גלעד זגורי, שניסה לשחוט בסכין את שכנתו טטיאנה כי "היא שידרה לו אנרגיות רעות".



זהו, אני לא מסוגל יותר להמשיך, אף שישנם עוד איזה מאה אירועים כאלו בערימה הקטנה שעל השולחן. אני מרגיש שהאישה מהבית ממול, שחלונה נשקף מחלוני, משדרת לי אנרגיות רעות. אולי אלך בעזרת השם ושליחו עלי אדמות לעצור את האנרגיות הרעות בעזרת פח בנזין על דלת ביתה, גפרור ו... האש תשרוף את המכשפה.



האנרגיות הרעות שמרחפות ברחבי הארץ מפחידות, מאיימות, נותנות להרבה אנשים להרגיש שחורבן הבית השלישי בפתח. המעצמה הביטחונית, הכלכלית, הרוחנית ששמה מדינת ישראל ושבראשה עומד שליח האל, אינה מסוגלת להתמודד עם אנסים, פדופילים, רוצחים, תאונות דרכים, תאונות עבודה, טביעות. האזרח הקטן נרמס–נדרס על ידי השלטון ועל ידי רוכבי אופניים ונהגים שיכורים, לבם של החקלאים בדרום נשרף אחרי 130 יום שבהם מוצתים שדותיהם על ידי בלונים, קונדומים, עפיפונים ועוד צעצועים שמטוסי החמקן וטילי יריחו אינם מסוגלים להתמודד איתם.



שליח האל עסוק עם עורכי דינו בצרות המשפטיות שלו, הוא טרוד עם חבר יועציו איך לצאת מהפלונטר של חוק הלאום, הוא מודאג מהיציאות של שר הביטחון שלו, איווט "מילה שלי זה לא מילה" ליברמן, וגם מצמד עוזריו לשעבר, בנט ושקד, שהחלו לתפוס תאוצה במרוץ לראשות הממשלה הבאה.


שליח האל מפיל את האשמה לכל הצרות שמתרחשות בארץ על "השמאל" הממומן על ידי "הקרן להשמדת ישראל". בעזרת כתבי החצר שלו, חדי־לשון בסגנון טראמפי–מקארתיסטי, הוא מצליח לא רע.



לא מעט אנשים מריחים ריחות מלחמה באוויר, אחרים קוראים בכוכבים שרעידת אדמה עוצמתית תגרום לחורבן. התמימים מאמינים שאנחנו בתחילת הגאולה והמשיח בדרך, רק תקוע בפקקים. הם כנראה לא מאמינים, כמו צמד המוקיונים סג"ל וריקלין, שביבי הוא שליח האל, או אם תרצו המשיח.



2. פגשתי השבוע את המשורר אברהם שיין. פניו צרובות, חרושות קמטים כמו תלמים בשדות שלמרגלות התבור, שם עבר לגור. עשרות שנים אני מכיר את שיין, זן נדיר של בן אנוש שמעדיף הולכים על ארבע מהולכים על שניים.



בימים הרעים שלו היה מנהל סניף בנק הפועלים בחולון. "20 שנה בערך ישבתי על כיסא, אכלתי שווארמות והחזרתי צ'קים. הרגשתי פסיכי ודפוק", סיפר לי. שיין קם יום אחד והלך מהסניף הממוזג לרחובות המזיעים, הוא אסף עשרות חתולים וכלבים, נתן להם בית ואוכל, חלק מהם הצליח "לשבץ בבתי חברים ומכרים".



"בשבילי כלב הוא כולו לב, הוא נותן לך את הכל. הוא מקבל אותך בבית בלילה, אתה יכול לבוא עצבני, כועס, הוא מקבל אותך בחיוך ובשמחה, נותן לך להרגיש שאתה לא לבד. אין בגידות אצל כלבים. אצל בני אדם יש".




אברהם שיין, צילום: נתן זהבי
אברהם שיין, צילום: נתן זהבי



לשיין יש שירים נפלאים, אחד מהם תמיד צרוב אצלי בראש ובעיקר כשרוחות מלחמה מנשבות באוויר. שם השיר: "ניצחנו במלחמה".



תוציאו מדליות


מארגזי המתים



ניצחנו במלחמה


אמרה הרגל הכרותה


לרגל הקרושה.


העין הבוהה


לעין הריקה.


גם הגנרל יהלום


רוצה אלבום ניצחון.



ניצחנו במלחמה


אמרה תרנגולת מלוקת ראש


בסיבוב אחרון בחצר המטרה.


ניצחנו במלחמה


אמרה תינוקת לעטיני אמה המתה.


ניצחת במלחמה


אמרה האינפוזיה לזונדה


וטפטפה.


ניצחנו במלחמה


אמרו פיסות הבשר על הענפים


לאנשי זק"א.


ניצחנו במלחמה אמרו ממה שנשאר


בכיסא גלגלים.


קביים שמחאו גפיים


גדמים שפרטו רקוויאם


על נבלי האשליה



3. במוצאי שבת פגשתי את השייח' מואפק טריף בהפגנה הגדולה בכיכר רבין בתל אביב. שניים מאנשיו הביאו אותי אל מקום מושבו במרכז שורת הנכבדים מתחת לבמת הנאומים. החלפנו כמה מילים, לא חשוב מה נאמר. הבטתי לו מטווח 20 ס"מ בעיניים, מבט חד וחודרני יש לו, לוקח בדיוק דקה לקלוט שמדובר במנהיג.



הבטתי ללא מעט מנהיגים בעיניים מקרוב, אצל רובם הגדול חשתי שהם אינם אנשי אמת. שהם יעשו הכל וימכרו הכל (בעיקר את יושרם וכבודם) כדי לטפס לעבר משרה בכירה יותר, אל עמדת כוח חזקה יותר.



אחרי שהשייח' התיישב המשכתי להביט לכיוונו וכך עשיתי גם כשנאם. ניסיתי לקלוט האם השייח' ייכנע ויתפתה להצעות שיציעו לו נתניהו והלהקה הסובבת אותו, והוא בתמורה יתכופף ויסכים לחוק הלאום עם תיקונים והטבות, כמו אלו שקונות את המגזר החרדי. אני מאמין שלא יהיה אפשר לקנות אותו. ההכרעה קרובה. ימים יגידו. אני מקווה שלא טעיתי. השייח' טריף איננו מאותו הזן של איוב קרא.