המדינה עיקלה סכום של 1,083,010 שקלים מכספי המיסים של הרשות הפלסטינית לטובת משתפי פעולה עם ישראל, שזכו בתביעה שהגישו נגד הרשות בגין עינויים שעברו בכלא הפלסטיני. המהלך מגיע בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים מהחודש שעבר, לפיה הרשות הפלסטינית תשלם 13.2 מליון שקלים בעבור ימי "כליאת השווא", ובהמשך המשפט יפסקו גם יתר הפיצויים למשתפי הפעולה, כל אחד לפי התנאים בהם הוא נכלא ובהתאם לעינויים אותם עבר.



המהלך מגיע על רקע החלטת בית המשפט מחודש אפריל 2017, שקבע כי הרשות הפלסטינית עינתה 52 בני אדם שנחטפו ונכלאו בה לאחר שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. בפסק הדין, שהשתרע על 1,800 עמודים, תיאר השופט דרורי את מעשי הזוועה הכוללים עינויים קשים, אונס, עקירת איברים ואף רצח. לבקשת עורכי הדין, פוצל פסק הדין. מיליון הש"ח המעוקלים מצטרפים לחצי מיליון ש"ח שכבר עוקלו והינם בגין הוצאות משפט והוצאות חוות דעת רפואיות. 

ממשרד רום ארבוס קדם צור המייצג את משתפי הפעולה נמסר בתגובה: "אנו מברכים את משרד האוצר שנענה לדרישתנו ועיקל מכספי הרשות הפלסטינית. כולנו תקווה שגם בהמשך הדרך ימשיך משרד האוצר בהתנהלות זו, ויאפשר למשתפי הפעולה עם ישראל לקבל את הכספים המגיעים להם בדין".