תוכנית הריאליטי המוזיקלית של "קשת 12", "אביב או אייל", פתחה את עונתה הראשונה, ואולי היחידה, במפח נפש גדול לזכיינית - פרק הפתיחה שלה, קיבל 13.7 אחוזי צפייה בלבד, כאשר פרקי השקה מקבלים בדרך כלל רייטינג גבוה במיוחד מצופים סקרנים שרוצים לראות כיצד נראה הפורמט החדש. מאז לא הצליחה "אביב או אייל" להמריא ברייטינג ונלחמה בקרב צמוד מול "משחקי השף" של הזכיינית "רשת 13", ולאורך שידורן של שתי התוכניות לא הסתמנה מנצחת מובהקת כאשר ההובלה עברה מזו לזו מדי שבוע.



בשבוע שעבר, כחודש וחצי לאחר השקתה, "אביב או אייל" שברה שיא צפייה והשיגה נתון מרשים של 15.8 אחוזים. קברניטי "קשת" ודאי קיוו להמשך חזק יותר לעונה, אך אמש הריאליטי המוזיקלי צנח שוב ונחת על נתון של 10.6 אחוזי רייטינג, כאשר "משחקי השף" עקפה אותו וגרפה 11.1 אחוזים. כעת נראה כי ההצלחה הגדולה של השבוע שעבר לא הייתה תלויה בהתחזקות של התוכנית, אלא בשיבוצו של הפורמט החלש "אף פעם לא מאוחר" מולה, דבר שגרם לצופים לבחור בתוכנית של גפן וגולן.



אביב או אייל. צילום מסך
אביב או אייל. צילום מסך



באותו הזמן "חברות" של ערוץ עשר השיגה נתון חזק יחסית לערוץ, 7.6 אחוזי רייטינג ו"לעוף על המיליון" קיבלה 4 אחוזים, "כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "המרדף" שקיבלה גם היא נתון נאה יחסית של 5.4 אחוזים.



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 10.7 אחוזים ב"קשת 12" ו-6.9 ב"רשת 13", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 6.2 אחוזים, ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 2.7 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה קשת עם לקט של התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 6.2 אחוזים ו"התכנית הכלכלית" שהביאה 8.4 אחוזים, בעוד הזכיינית רשת ששידרה את "לפני החדשות", קיבלה 5.1 אחוזים. ערוץ עשר ששידר את תוכניתם של אורלי וגיא הגיע ל-3.2 אחוזי רייטינג.