המגעים להסדרה עם חמאס: משלחות של הפלגים הפלסטינים הגיעה היום (שלישי) לקהיר, על מנת לדון בפיוס הפנים פלסטיני וברגיעה עם ישראל. השיחות צפויות להתחיל מחר, אולם מי שלא ייקח בהן שחלק הוא ארגון הפתח, שלא הגיע למצרים. המטרה של המצרים היא להביא להסדרת במצב בדרום בין ישראל לחמאס, אולם לטענת בכיר ברשות הפלסטינית, נראה שהם מבינים שייאלצו להסתפק בהרבה פחות. "המצרים שמים בצד את ההסדרה ארכות הטווח, והולכים על חזרה להבנות מבצע צוק איתן", אמר הבכיר לכאן 11. 



עוד אמר הבכיר, כי כל מו"מ על הסדרה ארוכת טווח חייב לעבור רק דרך הרשות הפלסטינית ואבו מאזן, ולא באמצעות חמאס. הוא הוסיף כי האפשרות של הקמת נמל בקפריסין שישרת את עזה אינה מקובלת על רמאללה, והבהיר: "אנחנו רוצים נמל רק בעזה".



על המגעים לפיוס בין חמאס לפתח, אומר הבכיר כי לא יהיה כזה בלי העברת השליטה על עזה לידי הרשות הפלסטינית, ובלי פיוס, כל רגיעה שתושג לא תהיה יציבה ולא תימשך לאורך זמן.





מוקדם יותר היום אמר מקור פלסטיני, כי הגורמים המצריים יציגו בפני הפלגים הפלסטיניים את מסמך הרגיעה שלא יהיה תלוי בלוחות זמנים, אך הוא מבוסס על המגעים בהם השתתפו מצרים ושליח האו"ם ניקולאי מלדאנוב. המסמך כולל הפחתת המצור הישראלי על רצועת עזה. כמו כן, הפלגים הפלסטינים יציגו את סוגיית החזרה לרגיעה שנחתמה עם ישראל בחסות מצרים בשנת 2014, וכן הפעלת נמל ימי בעזה והאפשרות לדון בשיקום שדה התעופה הבינלאומי ברצועה.



המקור הכחיש בתוקף את הדיווחים על תקופת הרגיעה, אך על השולחן מונח התנאי של האיחוד האירופי להשקיע בפרויקטים ברצועת עזה בתנאי שהרגיעה בין הפלגים הפלסטינים לישראל תהיה ארוכת טווח.



עיזת א-רישק, בכיר בחמאס,  אמר כי "המגעים בקהיר יהיו סביב סוגיית הרגיעה וגם הפיוס הלאומי הפלסטיני", ואילו חוסאם בדראן, בכיר אחר בחמאס בחו"ל, כתב בדף הפייסבוק שלו, כי הוא בדרכו לבירת מצריים, והביע תקווה כי "נוכל להביא לאחדות לאומית לפי ההסכמים משנת 2011 על בסיס השותפות, אך הדבר לא יפגע בתהלוכות השיבה שמטרתן להסיר את המצור מעל העם הפלסטיני ברצועת עזה".