כריסטין האלקוויסט נבחרה הלילה (רביעי) להיות האישה הטרנסג'נדרית הראשונה בתולדות ארצות הברית שתתמודד על תפקיד מושלת מדינה. האלקוויסט ניצחה שלושה מועמדים אחרים בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בוורמונט, וב-6 בנובמבר תתחרה בבחירות הכלליות על תפקיד המושל של המדינה, מול נציג הרפובליקנים, פיל סקוט. 

"אני חושבת שוורמונט היא מגדלור של תקווה לשאר הארץ", אמרה האלקוויסט, "לזה קוראים הרחבת המצפון המוסרי שלנו". השנה, 43 טרנסג'נדרים התמודדו על תפקידים פוליטיים בארצות הברית. מתוכם - כעשרה ניצחו. עם זאת, האלקוויסט היא הראשונה שניצחה להוביל מפלגה גדולה המועמדת לתפקיד מושל של מדינה. 
בעוד שטרנסג'נדרים רבים משנים את שם הלידה שלהם בעת המעבר, האלקוויסט השאירה את השם הקודם שלה "דיוויד", והפכה אותו לשמה האמצעי. כמו כן היא מדברת בפתיחות על הזהות הקודמת שלה. המעבר שעשתה תועד בסרט הדוקומנטרי "הכחשה", שאותו הפיק בנה. "אני גאה להיות מודל לחיקוי עבור אחרים, כך שכולם יוכלו לקום, ולקבל הכרה", אמרה האלקוויסט. 

"אני מנהיגה, שבמקרה היא גם טרנסג'נדרית, ורמונט יודעת זאת", הוסיפה. "הם בחרו בי בגלל מה שאני הולכת לעשות עבור המדינה". למדינת ורמונט יש היסטוריה של המדינה שעשתה צעדים ראשונים בנושאים מגדריים. היא הייתה הראשונה שהרשתה לזוגות מאותו מין להינשא בשנת 2000, והיא גם הייתה המדינה הראשונה שהכשירה נישואין חד מיניים בשנת 2009 דרך מחוקק המדינה.