רוחות של פיוס? ראש המל"ל (המשרד לביטחון לאומי) לשעבר, יעקב עמידרור, התייחס היום (רביעי) בתכניתה של אילה חסון ב-103FM, להסדרה המסתמנת עם שלטון חמאס ברצועת עזה, ואמר: "הבעיה האמתית של מדינת ישראל היא לא רצועת עזה, אלא התעצמות איראן בסוריה". 



"לכל פתרון יהיו גם חסרונות. הבעיה היא שיש בעזה שלטון שבאמת לא אכפת לו מגורל תושביו, מצידו שיסבלו. השימוש בכלי של מתן הקלות לא תמיד עובד. לעתים אנחנו נותנים הקלות, ומי שנהנה מהם זה החמאס. אנחנו מכניסים מלט לעזה כדי שיבנו בניינים אך בונים בו מנהרות", הוסיף עמידרור.



"הבעיה העיקרית בהסדר היא לא ההרתעה. עובדה שמבצע שנעשה בשנת 2006 ונחשב אצלנו לכישלון מוחלט יצר שקט בגבול הצפון להמון שנים, בעוד שמלחמת ששת הימים, שהייתה להצלחה גדולה לא יצרה שקט לזמן רב. הבעיה העיקרית בהסדרה ארוכה היא שבזמן הזה חמאס יקבל ערבות לכך שלא נפגעת ההתעצמות שלו. בשנים שיעברו אנחנו גם נבנה את עצמנו ונתעצם לחסום את היכולות של חמאס".



כמו כן, העריך ראש המל"ל לשעבר כי "הבעיה האמתית של מדינת ישראל היא לא רצועת עזה אלא התעצמות איראן בסוריה. צריך לפנות כל גרם של אנרגיה ואת תשומת הלב לשם, אם צריך לשלם תמורת זה איזשהו ויתור בעזה - צריך לעשות את זה".



בסיס שמקימה איראן בסוריה. צילום: מסך



"נגיד שנכבוש את הרצועה, מה נעשה יום אחרי?"



על הקריאות לכניסת כוחות קרקעיים לרצועת עזה לכבוש את הרצועה אמר עמידרור: "זו תהיה שטות, ומי שמציע את זה לא מבין את המשמעות. נגיד שנכבוש את הרצועה, מה נעשה יום אחרי? ניקח אחריות על רצועת עזה ועל שני מיליון תושבים? זה משהו שאף אחד לא מציע אותו ברצינות. כל פעם כשמישהו מדבר איתי על חשיבה יצירתית אני מבין שאין לו שום פתרון. בסופו של דבר יש שתי אפשרויות: להמשיך ולהכות את החמאס, ולדעת שהם יתרוממו מידי פעם ויכו גם אותנו, או להיכנס ולכבוש את הרצועה".



"אפשר גם להגיע ולפגוע במנהיגים שלהם", הוסיף, "המשמעות תהיה לצאת לסבב כבד מאוד. זאת אפשרות שצריך לשקול אותה ולהיות מוכנים אליה אם זה שווה את המחיר. בסך הכל חמאס נמצא בשפל, נטרלנו את היכולת שלו לפגוע בנו באמצעות מנהרות וטילים. הוא לא יכול לייצר לנו נזק של ממש, ונותר לו רק להרים עלינו בלונים. זה אכן פוגע במורל, אך נזק השריפות הוא פחות מעשרה מיליון דולרים".