ראש המודיעין הכללי במצרים, עבאס כמאל, ביקר אתמול בתל אביב במסגרת המגעים להסדרה עם חמאס, כך דווח הלילה (חמישי) בעיתון "אל חייאת". על פי הדיווח, הוא צפוי להיפגש היום עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, ולדון עימו בפיוס הפנים-הפלסטיני והן בנושא שליטה ברצועה. עוד נטען, כי הוא שוחח עם הגורמים הישראלים גם על עסקת שבויים אפשרית בעתיד, וכי הוא עדכן אותם בתוצאות השיחות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי במצרים.
ביקורו מתקיים ברקע השיחות שמקיימים הארגונים הפלסטינים בקהיר. כמו כן, הבוקר צפויים להגיע נציגי החזית העממית והחזית הדמוקרטית לקהיר, ולהצטרף למרתון השיחות. גורמים פלסטינים נוספים מסרו כי ייתכן שההסדרה עם ישראל תוכרז מחר, בנוכחות כל הפלגים ברצועה. 

כמו כן, חבר הוועד הפועל של אש"ף, עזאם אל-אחמד, גינה את ההסכם המתגבש עם ישראל וכינה אותו "בגידה בעם הפלסטיני ובשאיפותיו הלאומיות". הוא הוסיף, בראיון שהעניק לתחנת רדיו פלסטינית, כי "מה שקורה עכשיו זה לא משא ומתן - אלא פסטיבל הסדרה". לדבריו, להנהגה אין זמן לחגיגות מיותרות. "לא כל הפלגים השתתפו בשיחות, והופתענו לגלות שמות של תנועות שנציגיהן נכחו במשא ומתן".

בנוסף, בתחילת השבוע דווח בחדשות עשר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בחשאי למצרים לפני שבועות אחדים, ונועד עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בניסיון להניע את תהליך ההסדרה ברצועת עזה, לפי הפרסום, בו צוטטו גורמים אמריקאים, נתניהו נפגש בחשאי לפני כחודשיים עם א-סיסי. הוא טס בחשאי למצרים ב-22 במאי יחד עם מספר קטן של יועצים ומאבטחים, שהה במקום כמה שעות ושב לישראל בשעת לילה מאוחרת. הנסיעה נשארה חסויה ורוב שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מודרו ממנה ולא ידעו על קיומה. 
 
לפי הבכירים האמריקאים, נתניהו והנשיא המצרי דנו בעיקר בניסיון המצרי לקדם הסדרה מדינית ברצועת עזה שתכלול חזרה של הרשות הפלסטינית לרצועה, הפסקת אש, הקלה משמעותית של המצור הישראלי והמצרי על עזה וקידום צעדים לשיקום התשתיות הקריטיות ברצועה. 
 
עוד על פי הפרסום, נתניהו וא-סיסי דנו גם במציאת פתרון לסוגיית גופות החיילים והאזרחים הישראלים שבידי חמאס בעזה. עוד עלתה במפגש יוצא הדופן תכנית השלום האמריקאית, שאותה מעוניין הבית הלבן להציג זה תקופה ארוכה.