בהלת העכברת: חברת "מי עדן" אמנם הודיעה כי במי מעיין הסלוקיה, ממנו היא שואבת נתגלתה חריגה מהתקן וכי השאיבה ממנו הופסקה, אבל לא הודיעה אם יש קשר לחיידק הלפטוספירה, הגורם למחלה. כעת, איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית קורא לחברה לבדוק בדחיפות ובאופן ספציפי את מקור המים והמוצרים שהחברה משווקת לנוכחות חיידק הלפטוספירה. 

לדברי האיגוד, החברה טרם עדכנה את הציבור האם אכן בוצעו בדיקות ספציפיות לנוכחות חיידק הלפטוספירה במקור המים ומה היו התוצאות. "אנו שבים ומזכירים לחברות המסחריות העוסקות בייצור מזון ומשקאות את גודל אחריותם המתמדת לבריאות הציבור. על החברות להקפיד על שקיפות ואמינות ללא פשרות, ולא לקחת סיכונים מיותרים על חשבון בריאות הציבור. ערכים אלו נכונים שבעתיים עבור חברה המשווקת מים מבוקבקים, שאינם עדיפים בריאותית, ופחות מועדפים סביבתית וכלכלית לעומת מי ברז". 
עוד נמסר מהאיגוד, כי "במקביל, יש לחקור לעומק את הגורמים המערכתיים להתפרצות הנוכחית ולהפיק לקחים לחיזוק מערכת בריאות הציבור בישראל, החיונית לכולנו".

אתמול עלה מספר הנבדקים החשודים שלקו במחלת העכברת (הלפטוספירוזיס) לכ־35. זאת, לאחר שהמרכז הרפואי מעייני הישועה הודיע אתמול כי חמישה נערים, בני 14, 15 ו־17 אושפזו בחשד שנדבקו לאחר שטיילו בנהר הירדן. יש לציין כי עד כה הפניות לחדרי המיון היו של מטיילים שבאו במגע עם מקורות מים טבעיים בגולן.

כזכור, משרד הבריאות פרסם שלשום כי תוצאות המעבדה אימתו עד כה כי לפחות 12 בני אדם קיבלו תשובה חיובית מהמעבדה בנוגע למחלת העכברת. עוד מסר המשרד כי הוא פועל להתחקות אחרי מקור המחלה, שככל הנראה הופצה מעדרי בקר שהיו באזור.

משרד הבריאות הרחיב אתמול את אזהרתו והאריך את רשימת הנחלים שהכניסה אליהם אסורה בשל מחלת העכברת: נהר הירדן (באזור פארק הירדן), שפך נחל דליות (באזור המג’רסה) ונחל ג’ילבון. הכניסה לנחלים זאכי, יהודיה, משושים וזוויתן עדיין אסורה עד להודעה חדשה.

כמו כן, משרד הבריאות שב וקרא אתמול לציבור להקפיד לקרוא את הנחיותיו, כפי שפורסמו עד כה: סימני המחלה האופייניים דומים למחלת השפעת - חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה. חולים שטבלו במימי הנחלים הנ”ל החל מתאריך 1.7.18, ופיתחו חום מעל 38 מעלות בתוך פחות משלושה שבועות לאחר הטבילה מתבקשים לפנות לרופא המשפחה. מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים אינו צריך לעשות דבר.