שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש ב-22 ביוני בשדה התעופה בקפריסין עם השליח הקטארי, מוחמד אלעמאדי, כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות עשר. ליברמן שהה בקפריסין לפגישות עם שרי ההגנה של קפריסין ויוון, ועמאדי הגיע לשם כחלק ממסע דילוגים שקיים באזור.



בפגישה דנו השניים במצב ברצועה עזה ובניסיונות להגיע להסכם הפסקת אש. במהלך הפגישה העלה אלעמאדי הצעות קטאריות, הן לגבי שיפור המצב ההומניטרי בעזה והן בסוגיית השבועיים והנעדרים. בחודשים האחרונים ישראל דחתה את ניסיונות התיווך הקטארים מול חמאס, במיוחד על רקע התנגדות חריפה מצד מצרים, והחליטה להמשיך ולהתבסס על ערוץ התיווך של המודיעין המצרי מול חמאס.



עם זאת, ישראל, האו"ם וארה"ב המשיכו במגעים עם קטאר כדי לשלב את הנסיכות בחלק אחר של הסכם הפסקת האש בעזה. המגעים התמקדו בנסיון לגייס את קטאר כדי שזו תסייע לממן חלק גדול מהפרויקטים ההומניטריים בעזה. הצורך בסיוע כספי קטארי התעורר לאור העובדה שמדינות ערביות אחרות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות סירבו להשקיע כספים בפרויקטים בעזה כדי שכספים אלה לא יגיעו לחמאס.



יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר והשליח האמריקני לתהליך השלום ג'ייסון גרינבלאט ביקרו בדוחא במהלך ביקורם האחרון באזור בתחילת יוני וביקשו מהקטארים לסייע כספית לשיקום התשתיות בעזה. שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב ביקר גם הוא בדוחא לפני כשבועיים וביקש מהקטארים לסייע כלכלית. לבסוף קטאר הסכימה והתחייבה להקציב 350 מיליון דולר נוספים לקידום פרויקטים הומניטריים בעזה וכן לתשלום משכורות של פקידי הממשלה בעזה.