ראש השב"כ נדב ארגמן העביר אזהרה חד משמעית לשרי הקבינט לגבי ההסדרה עם חמאס, כך דווח הערב (חמישי) בחברת החדשות. לדברי ארגמן, דחיקת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מתהליך ההסדרה "תחזק את חמאס ותוכיח שהטרור משתלם". ראש השב"כ אמר לשרים כי "מהלך כזה גם יחליש את המתונים ויוכיח לפלסטינים שרק דרך האלימות משיגה תוצאות מול ישראל". התחזקות חמאס צפויה לקרות גם ברצועת עזה וגם מול פתח ביהודה ושומרון.
 
במתווה ההסדרה המתגבש למעשה מכניסים את קטאר מעל ראשו של אבו מאזן. יו"ר הרשות הפלסטינית הערים קשיים במגעים ולכן האמריקאים יצרו מסלול עוקף, דרך קטאר. אך ארגמן אמר כי מניסיונו, כסף קטארי לא עוצר בפרויקטים ברצועת עזה אלא מגיע גם לפעילות טרור. בשב"כ סירבו להתייחס לידיעה. בישראל מתעקשים כי בשלב הראשון של ההסדרה מדובר רק על הפסקת אש, ואם היא תצליח בעוד כמה חודשים יגיעו לדון בהבנות "צוק איתן". 
 
בתוך כך, בחדשות עשר דווח כי ארגמן נפגש גם עם עבאס כמאל, ראש המודיעין המצרי, שבא לוודא שבישראל סגורים על תנאי הסכם הפסקת האש. בכל ישיבות הקבינט השרים לא הצביעו עליו פעם אחת. למעשה, ההסדר לא אושר בקבינט. מי שלא נפגש עם המצרים הוא אבו מאזן, שאמר שהוא עסוק. ראש המודיעין המצרי כמאל כבר התכוון לנסוע לרמאללה, ואז קיבל את התשובה השלילית. 

נדב ארגמן. צילום: אהוד אמיתון/TPS
נדב ארגמן. צילום: אהוד אמיתון/TPS



אבו מאזן. צילום: רויטרס
אבו מאזן. צילום: רויטרס