אסון בשומרון: גבר כבן 70 נהרג הבוקר (שישי) לאחר שנפל מגובה, ככל הנראה במהלך סנפלינג במערה סמוך ליישוב קרני שומרון. צוותי מד"א שהוזעקו למקום מצאו אותו ללא סימני חיים עם פגיעה רב מערכתית ונאלצו לקבוע את מותו במקום.



מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי הגבר נפל מגובה של 15 מטרים, שעה שעסק בסנפלינג כאמור. כוחות משטרה, מתנדבי יחידות החילוץ ומסוק שהוזעקו למקום פעלו לחילוצו מן המערה אליה נפל.



פראמדיק מד"א דניאל שילה, שהורד למערה בעזרת כוחות כבאות והצלה, סיפר: "כשהגענו לשטח חברנו ליחידת החילוץ ולכוחות הכיבוי שפעלו במקום על מנת לרדת לעומק המערה. אזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שמהלך היציאה מהמערה הגבר נפל ואבד איתו הקשר. הכבאים רתמו אותי לרצועות ביטחון מיוחדות והורידו אותי לתוך המערה על מנת להעניק טיפול רפואי אבל לצערי הגבר היה ללא סימני חיים וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".



זירת האסון בקרני שומרון. צילום: דוברות כב"א
זירת האסון בקרני שומרון. צילום: דוברות כב"א



המקרה המדובר מגיע לאחר שורה של נפילות מגובה שאירעו בתקופה האחרונה. כזכור, לפני כשבועיים נהרגו שני בני אדם לאחר שנפלו מגובה רב. במקרה הראשון נפל גבר מדירה בקומה 19 ברמת גן. כוחות רפואה שהגיעו למקום האירוע איתרו אותו ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותו במקום. מעט מאוחר באותו יום נפל אל מותו מגובה של שש קומות גבר בן 66 בפתח תקווה. לאחר פעולות החייאה שבוצעו בו נאלצו צוותי ההצלה לקבוע את מותו.  



חמישה ימים לפני כן, נהרגה באופן דומה ילדה בת חמש, לאחר שנפלה מגובה של מספר קומות בבניין בנתניה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע איתרו אותה עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים, וקבעו את מותה.



זירת האסון בקרני שומרון. צילום: דוברות כב"א
זירת האסון בקרני שומרון. צילום: דוברות כב"א