מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי הכחיש היום (שישי) את הדיווח שפורסם בתחילת בחודש לפיו החברה עומדת להשיק גרסה סינית למנוע החיפוש. על פי הדיווח, שפורסם ברשת CNBC, הוא אמר במהלך שיחה סגורה עם עובדי החברה כי "אנחנו לא קרובים להשקה של מוצר כזה. עדיין לא ברור אם דבר כזה יוכל בכלל לצאת לפועל, ובאיזו צורה".

החברה הפסיקה לספק שירותים בסין החל משנת 2010, זאת בין היתר בשל מספר מתקפות סייבר שפגעו בשרתים וגרמו לניתוק של מאות מיליונים מהרשת.
מוקדם יותר השבוע, מאות עובדים חתמו על מכתב ובו הם מוחים נגד הרעיון, שלדבריהם מעלה סוגיות מוסריות ואתיות רבות. הם הוסיפו וקראו להגברת השקיפות בתחום.

גורמים המעורים בפרטים ציינו כי פיצ'אי אמר במהלך הישיבה כי הוא מעוניין "לעבוד בסין" וכי "כעת נמצאת בשלבי מחקר ראשוניים בלבד כדי לבדוק אפשרויות שונות". השקה של מנוע חיפוש שכזה בסין דורשת הן מהחברה והן מהמדינה להתמודד עם סוגיות אתיות וטכנולוגיות שונות. כמו כן, גורמים בממשל הסיני מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המוצר טרם קיבל את אישור השלטונות. המנכ"ל סיכם כי "השקה של מנוע חיפוש שכזה בסין רחוקה מאוד מהסטנדרטים שלנו". 

כזכור, בתחילת החודש דווח כי ענקית החיפוש מתכננת להשיק בסין גרסה מצונזרת של מנוע החיפוש. על פי הדיווח, מנוע החיפוש הסיני צפוי לצנזר אתרי אינטרנט ובין היתר להעלים מהתוצאות אתרים ומונחים הקשורים לזכויות אדם, דמוקרטיה, דת ומחאה שקטה. עוד נטען כי פיתוח הפרויקט, שזכה לשם הקוד "שפירית", החל בשנה שעברה. הגרסה המיוחדת שנבנית עבור הממשל הסיני תעמוד בתנאי הצנזורה הקפדניים של הממשל, שחוסם בין היתר רשתות חברתיות ואתרים אמריקאים כמו "ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל".