חבר הפרלמנט הבריטי לשעבר מטעם מפלגת הלייבור, ג'ים שרידן, הושעה היום מהמפלגה, עקב חשד לאנטישמיות, כך דיווחו היום (שבת) כלי התקשורת בבריטניה. שרידן הושעה לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק, בו כתב כי הוא איבד "כל כבוד ואמפתיה עבור הקהילה היהודית". בפוסט, שנמחק לאחר פרסומו, האשים שרידן את חברי הלייבור היהודים בתמיכתם בראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, שמואשם על ידי תומכי ג'רמי קורבין, מנהיג המפלגה, כי הוא מנסה לערער על מנהיגותו. 

"במשך כל חיי הבוגרים היה לי כבוד רב ואמפתיה כלפי הקהילה היהודית וסבלם ההיסטורי", כתב שרידן בפוסט, "אך לא עוד, עקב מה שהקשרים שלהם עם בלייר עושים למפלגה שלי, ולסבל המתמשך של אזרחי בריטניה, אשר זקוקים למפלגת לייבור רדיקלית", הוסיף.
דובר מפלגת הלייבור אמר בתגובה כי "המפלגה מתייחסת ברצינות לכל תלונה על אנטישמיות, ואנחנו מחויבים להיאבק נגד התופעה בכל הדרכים. כל התלונות על אנטישמיות נחקרות באופן מלא, בהתאם לכללים ולנהלים שלנו, וכן כל פעולת משמעת ראויה נלקחת". 

ג'רמי קורבין. צילום: רויטרס
ג'רמי קורבין. צילום: רויטרס


כזכור, התקשורת הבריטית דיווחה השבוע כי קורבין צפוי לאמץ את ההגדרה הרחבה לאנטישמיות, במהלך ועידת המפלגה שתיערך בחודש הבא. השינוי יתרחש, לאחר מחלוקת שנמשכה מספר שבועות בין הוועד הפועל הלאומי של המפלגה, לבין הקהילה היהודית.
 
על פי הדיווחים, הגורם למחלוקת הוא עצם כך שהמפלגה לא אימצה את 11 הדוגמאות לאנטישמיות שצוינו על ידי הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה. הם טענו כי כי אחת הדוגמאות, הופכת את הביקורת על ישראל לאנטישמית. על פי הדיווח שפורסם בגרדיאן, הלייבור פתוחים לאמץ את העקרונות המלאים, כולל כל הדוגמאות הנלוות, זאת בתום התייעצויות עם הקהילה היהודית.