לאחר עוד סוף שבוע שבו נרשמו עימותים סמוך לגבול רצועת עזה, ובצל המאמצים לקראת הסדרה בין ישראל לחמאס, טענה הבוקר (ראשון) שרת התרבות מירי רגב, בראיון בכאן ב', כי הסכם בין הצדדים חייב להיות "ארוך טווח". מלבד זאת, היא טענה כי הסדר מסוג זה "צריך לכלול את הנעדרים". 



"ברור שהשיקולים צריכים להיות ארוכי טווח", אמרה השרה בהתייחס להסדרה המתגבשת עם חמאס. "ואני חושבת שהסדרה כוללת, רחבה, אם אכן מדובר על הסדרה כזו, צריכה לכלול את הנעדרים. כרגע אני שומעת על הסדרה רחבה, שהסבב הבא שלה יהיה בעוד שנה. אני עדיין לא יודעת לקראת מה אנחנו הולכים עכשיו".



כשנשאלה על הקשר שלה עם משפחות השבויים, אמרה: "נפגשתי איתם בכנסת לפני חצי שנה, והם שטחו בפניי את כל הטענות שלהן. אני לא יכולה לעמוד מול הורים שכולים שאיבדו את הילדים שלהם. אני מזכירה שהייתי בעד שחרור גלעד שליט תמורת אסירים, וגם על זה ביקרו אותנו. ישראל מחויבת להחזיר גופות של חיילים הביתה ואני מאמינה שרה"מ יודע את זה". 



עם זאת, טענה כי "אני חושבת שלא צריך לדבר עם חמאס ושהארגון צריך לנצור את האש. אני חושבת שהניסיון להגיע להסדרה כזו או אחרת באמצעות המצרים היא אפשרות שלא צריך לפסול, אך השאלה היא מה אומרת ההסדרה. אנחנו מדברים עם גורמי תיווך מצריים ולא עם חמאס, ואני חושבת שמעורב כאן גם כוח אמריקאי כזה או אחר. בסופו של דבר, חמאס הוא ארגון טרור שמטרתו לחסל את מדינת ישראל. אנחנו מנהלים משא ומתן עם מצרים שמתווכת בעניין הזה".



לטענתה, "הפסקת האש הזו נולדה מבקשה של חמאס להגיע להפסקת אש לאחר שהופצצו מנהרות תופת ומפקדות של חמאס. ראש הממשלה מבין היטב את המציאות הלא-פשוטה בעוטף עזה. לאורך זמן לא נוכל לסבול את המצב שבו יש ארגון טרור שקובע מתי הוא מפר את האש ומתי לא".



היא הוסיפה כי "אני מבינה את התחושה, לא רק של בנט, אלא גם של שרים אחרים שלא בהכרח מדברים על זה, שצריך לראות את מערכת השיקולים הרחבה. אם יש כאן הזדמנות להגיע לסיום המערכה בלי להכניס חיילים לעזה, אז נכון למצות את כל ההליכים בלי לפגוע שום באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. אני חושבת גם שצריך לחזור למדיניות הסיכול הממוקד של הנהגת חמאס".