שנה אחרי שמצאה טוהר דוד את מותה לאחר שנחבלה במהלך מסיבת טבע, העבירו חוקרי המשטרה במרחב נגב, את חומרי החקירה והממצאים לפרקליטות במטרה להגיש כתבי אישום כנגד שלושת מארגני המסיבה. רק אחרי שעות ארוכות החליטו החשודים להעביר את הצעירה לטיפול רפואי, כל זאת מחשש שמא גורמי הרפואה ידווחו על האירוע למשטרה, עובדה שתסב להם הפסדים כספיים ניכרים.
 
במשטרה מאמינים כי שלושת מארגני מסיבת הטבע הלא חוקית, תושב אשלים בן 32, תושב בת בן 38 ותושב ערד בן 34, מעורבים בגרימת מותה של הצעירה תוך הערכה כי השיהוי המשמעותי בפינויה של הצעירה המנוחה לקבלת טיפול רפואי היה גורם מרכזי במותה. כזכור, ב-5 באוגוסט 2017, לפנות בוקר נתקבל במוקד 100 של המשטרה במחוז הדרומי דיווח אודות צעירה המוטלת בצד הכביש בצומת להבים סמוך לתחנת האוטובוס.
 
כוחות משטרה שהגיעו למקום פגשו בצוות רפואי שהעניק באותם רגעים טיפול רפואי לצעירה בעודה מחוסרת הכרה. מתחקור ראשוני של צעיר שעמד בסמוך אליה עלה כי הוא זה שפינה את הצעירה ממסיבת טבע שהתקיימה במהלך אותו לילה. חוקרי ובלשי המשטרה לא משתהים, ונכנסים אל תוך השטח ופוגשים בכ-250 חוגגים שממשיכים את המסיבה. הבלשים מבצעים שורה של מעצרים, בהם של הדי ג'יי, ומעכבים כ-10 חוגגים במטרה ללמוד ולחקור מה התרחש באותה מסיבה שהתקיימה ללא רישיון, בניגוד לחוק וללא גורמי רפואה במקום.

החורשה בה התקיימה מסיבת הטבע. צילום: דוברות המשטרה
החורשה בה התקיימה מסיבת הטבע. צילום: דוברות המשטרה

 

יממה לאחר מכן עצרו החוקרים את אחד ממארגני מסיבת הטבע ועם התקדמות החקירה נעצרו שני שותפיו כאמור. בשלב הזה נתקבל במשטרה הדיווח הטראגי לפיו הצעירה נפטרה בבית החולים ביום ה-9.8.17, שלושה ימים לאחר האירוע ומעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בחשד לעבירת הריגה.
בראשית ספטמבר 2017 שוחררו השלושה על ידי בית המשפט בתנאי ערובה והמשטרה המשיכה בחקירה וביתר שאת. 11 חודשים לאחר שחרורם של החשודים, הצליחו החוקרים לגבש להערכתם תשתית ראייתית מספקת הקושרת אותם לאירוע החמור ומייחסת להם אחריות ישירה בגרימת מותה של הצעירה.
 
מהחקירה עלתה תמונה מצב לפיה במהלך המסיבה נחבלה הצעירה בראשה לאחר שנפלה על גבה לאחור והתמוטטה. בשלב מסוים אותרה על ידי מארגני המסיבה ואלו העלו אותה לארגז אחורי בטנדר שהיה ברשותם, ולאחר ניסיון טיפול רפואי לא מקצועי הבינו כי אין מנוס אלא להעבירה לטיפול של גורמי רפואה. מי שהעניק את הטיפול הראשוני, כך עולה החשד, היה סטודנט לרפואה ואחד ממארגני המסיבה, שסבר כי ביכולתו לשפר את מצבה.

הושארה בארגז הרכב
 
החוקרים מצאו כי באופן תמוה ובלתי מוסבר , דקות אחדות לאחר שהטנדר עשה דרכו אל מחוץ לשטח שבו נערכה המסיבה, בעקבות שיחות שניהלו ביניהם המארגנים ומחשש להפסקת המסיבה על ידי המשטרה באם תיחשף לאירוע, הוחלט להשהות את פינויה והטנדר שב על עקבותיו כשהצעירה עדיין מוטלת בארגז האחורי.
 
רק בחלוף כארבע שעות וחצי במהלכן הושארה בארגז הרכב כשמצבה הרפואי מתדרדר ומחמיר החליטו המארגנים להוציאה בכל זאת לכביש הראשי על מנת להזעיק צוותי רפואה מקצועיים שיעניקו לה את הטיפול הנחוץ. אלא, שבדיעבד מסתבר כי ההחלטה התקבלה באיחור רב. הצעירה, חיילת ששירתה כחצי שנה בלבד, בת למשפחה נורמטיבית מהדרום,  פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע ושם כעבור שלושה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
 
תיק החקירה קיבל תפנית חדה והחוקרים המתינו לקבלת חוות דעת רפואיות ותוצאות נתיחה וכן לחוות דעת חיצונית שהגבירו את ההערכה כי מותה של הצעירה נגרם בשל שיהוי רב בפינויה לקבלת טיפול רפואי, כל זאת מטעמים תמוהים של המארגנים אשר חששו כי התערבות גורמי הרפואה תוביל להופעתה של המשטרה ולפיזור המסיבה, מהלך שיסב להם נזקים כספיים כאמור.

החורשה בה התקיימה מסיבת הטבע. צילום: דוברות המשטרה
החורשה בה התקיימה מסיבת הטבע. צילום: דוברות המשטרה

 
במשטרה העבירו את חומרי החקירה לפרקליטות שצפויה להגיש כתבי אישום נגד השלושה כבר בימים הקרובים. גורמים במשטרה מדגישים כי "משטרת ישראל פועלת למען ביטחונו ושלומו של האזרח תוך שילוב גורמי רישוי ואכיפה, כך גם בכל הנוגע בדרישה לרישוי עסקים ובכל האמור באירועים ״תחת כיפת השמיים״, לרבות ״מסיבות טבע".
 
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תאפשר קיומן של אירועים תחת כיפת השמיים, בהגדרתם, כל עוד הם עומדים בדרישות הרישוי והאבטחה והכל למען ביטחונם ושלומם של הנוכחים במקום ובסמוך לו. במקרים בהם יאותרו מסיבות שכאלו, לרבות ״מסיבות טבע״ ויתברר כי הן לא עמדו בדרישות התקנות והחוק, תפעל משטרת ישראל למיצוי הדין עם אלו אשר סיכנו את חיי המבלים".