פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד אם בת 30 מירושלים, בגין התעללות בקטין או בחסר ישע על ידי אחראי ותקיפת קטין או חסר ישע, לאחר שהזריקה לבנה, קטין חסר ישע בן שנה, אינסולין במהלך אשפוזו בבית החולים שערי צדק בירושלים.



על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שמוליק ברזילי, לנאשמת ובעלה 10 ילדים, ביניהם פעוט יליד 2016. הפעוט נולד כפג, והוא סובל ממספר סיבוכים רפואיים. בין הארבעה ל-18 במאי אושפז הפעוט בבית החולים שערי צדק, לאחר שדיווחה הנאשמת כי הוא סובל מפרכוסים, ובמהלך אשפוז זה בוצע בו ניתוח.



במהלך השבועיים הללו, אושפז הפעוט בבית חולים שיקומי. ב-14 ביוני פנתה הנאשמת אל רופאת המשפחה שלה ומסרה לה בכזב כי בעת ששהה הפעוט בבית החולים השיקומי אירע שהסוכר בדמו ירד למצב של היפוגליקמיה.



מדובר במצב של תת סוכר, במהלכו קיימת סכנה מידית לנזק מוחי עקב אי אספקת סוכר לתאי המוח ומוות של תאי עצב במוח כתוצאה מכך. מצב ממושך של תת סוכר (עשרות דקות) יכול לגרום נזק מוחי קשה ואף מוות.



רופאת המשפחה הורתה לנאשמת לבדוק את הסוכר בדמו של הפעוט, ולהגיע עמו למיון במקרה של תת סוכר בדם. למחרת, הגיעה הנאשמת עם הפעוט אל מיון בית החולים שערי צדק כאשר הוא סובל מכך, ונוכח מצבו הוא אושפז בבית החולים.



במהלך תקופת אשפוז זו של הפעוט, החל מאותו יום, הזריקה הנאשמת לפעוט אינסולין מספר פעמים באמצעות מזרק שהביאה עמה מבעוד מועד למטרה זו, וגרמה לצניחה של רמת הסוכר בדמו עד למצב של היפוגליקמיה. בעקבות ירידת הסוכר, חיבר הצוות הרפואי את הפעוט למכשיר אינפוזיה. הנאשמת חיבלה במכשיר האינפוזיה בכך שלחצה תחילה על כפתור הכיבוי, ובהמשך עשתה חור באמצעות פיה בצינור העירוי.