סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (ראשון) בדיון החירום במשרדו בנושא התפרצות העכברת כי מספר החולים במחלה עלה ל-42, מהם ארבעה במצב קשה. לפי נתוני רשות הטבע והגנים עולה כי תנועת המטיילים בצפון פחתה משמעותית בעקבות החשש מפני מחלת העכברת. בחורשת טל ירד מספר המטיילים ביותר מחצי בשבת שעברה. 



ראש אגף התיירות בגולן, שמואל חזן, אמר בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM כי אין חשש לבקר ולטייל בצפון בחופשת הקיץ למרות בהלת העכברת. "לפני כשבוע היה בלבול גדול אך היום כבר יודעים מה מותר, מה אסור. אשמח להעביר מסר לציבור הישראלי שזה הזמן להגיע לגולן, יש פה הרבה מעבר לעכברת", אמר.



חזן הוסיף: "כל שצריך לעשות כדי להימנע ממנה הוא לא להיכנס למקורות המים שמשרד הבריאות הזהיר מפניהם בדרום הגולן. מדובר בכמות אתרים מצומצמת מאוד שסגורים לכניסה למים בלבד ולכן כן ניתן לטייל בהם. כל האתרים מראש פינה וצפונה זמינים לרחצה. צאו לטייל".

  

 


רשות טבע והגנים הודיעה ביום חמישי כי היא תקדים, בשל התפשטות חיידק ה'עכברת' בנחלי רמת הגולן, את פרויקט הזרמת המים לנחלים. מטרת הפרויקט היא לייצר בנחלים באופן מלאכותי את הזרימה שכה חסרה, לאחר חמש שנות בצורת. הפרויקט יחל בימים הקרובים.

כזכור, הסיבה המרכזית להתרבות החיידקים היא הזרימה החלשה וספיקת המים הנמוכה בנחלים אלה, וכן תנאים המאפשרים התרבות חיידקים שמקורם בהפרשות עדרי בקר הרועים במים העומדים. בנוסף לזאת, ברשות הטבע מדגישים כי "מעבר לששת הנחלים שנאסרו לרחצה, כל שאר מקורות המים בצפון מותרים".