היו זמנים שבהם נוסעים רכשו כרטיסים מהכרטיסנים המיתולוגיים שישבו ב"כלוב" מיוחד שהותקן בפאתי האוטובוס. מוכרי הכרטיסים הפכו להיסטוריה ובמשך עשרות שנים נהגים מכרו את הכרטיסים. ביום שישי הקרוב, יחל עידן חדש בירושלים, כאשר הנהגים יתרכזו אך ורק בנהיגה, הם יפסיקו להטעין את כרטיסי הנסיעה הבודדת ומנויי חופשי יומי בכרטיסי הרב קו. במסגרת הנוהל החדש, הדומה לנהוג ברבות ממדינות אירופה, הנהגים יימכרו כרטיסים רק לקשישים ונכים.

מנתונים של משרד התחבורה עולה, כי למעלה מ-95% מהנוסעים מטעינים כיום את הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס. עוד עולה מהבדיקה, כי מדי יום מבוצעות כ-5,000 הטענות של כרטיסי רב קו בנקודות הטענה ברחבי ירושלים, כאשר מחציתן מבוצעות באמצעות באשראי והשאר במזומן. בעקבות החדרת כרטיס הרב קו, הוחלט במשרד התחבורה להפסיק את מכירת כרטיסי הנייר על ידי נהגים. עוד נקבע, כי נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיסי רב-קו אנונימיים מוטענים בנסיעה בודדת, עבור נוסעים שלא תיקפו את כרטיס הרב קו לפני הנסיעה.
משרד התחבורה הודיע שלרשות ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית יועמד מגוון אפשרויות להטענת כרטיס הרב קו, לפני העלייה לאוטובוס, במזומן או בכרטיס אשראי. הטענת הרב קו מאפשרת לנוסעים ליהנות מהנחה של עשרות אחוזים ממחירי הנסיעה, בהתאם לפרופיל ולמנוי הנסיעה.

מדובר בין השאר, בעמדות אוטומטיות לטעינה עצמית הפזורות בירושלים ובתחנות הרכבת הקלה, במנהלים הקהילתיים בשכונות,  במרכזי שירות "על הקו" וכן במאות מכשירי כספונט, הפזורים ברחבי העיר. בנוסף, ניתן להטעין את כרטיס הרב קו בכל סניפי רשת "קופיקס" ורשת "מעיין 2000" בירושלים, ובכ-100 קיוסקים ועמדות מכירה הפרוסות ברחבי העיר.
בעלי כרטיס רב קו עם שבב חכם יוכלו להטעין את הכרטיס שברשותם גם בטלפון הנייד, באמצעות אפליקציית "רב קו אונליין" וכן במחשב הביתי, באמצעות "קורא כרטיסים" ייעודי. בעתיד ניתן יהיה להטעין את הכרטיסים גם בסניפי דואר ישראל.
לאחר ירושלים, בחודשים הקרובים תורחב הרפורמה גם לקווי התחבורה הציבורית בתל אביב, חלק מערי גוש דן ומטרופולין חיפה.