מאבק בציונות הדתית: קמפיין חדש של ארגון "חותם" שפורסם אמש מהווה עליית מדרגה במלחמת הרבנים והארגונים התורניים נגד הדתיים הליברלים. בקמפיין מוצגים כמה ראשי הארגונים הדתיים כמי ששוטפים את מוחותיהם של צעירי הציונות הדתית בחסות הקרן החדשה לישראל. מנכ"ל פורום חותם, עמיטל בראלי, ומנכ"ל ארגון "נאמני תורה ועבודה" שהותקפו בקמפיין, שמואל שטח, דיברו היום (שני) בתכנית הרדיו של אראל סג"ל ב-103FM. "אני ממליץ לכולם לראות את הסרטון החשוב בנושא, בו רואים כיצד הקרן החדשה לישראל מסדרת את הראש לאנשים שמגיעים אליה", טען בראלי.



בסרטון שפרסם ארגון "חותם" מוצגת הפמיניסטית הדתייה תהלה פרידמן, יו"ר עמיתה בארגון "נאמני תורה ועבודה", כמי ששמה כיפה וטלית על ילדה לקראת בת המצווה שלה ודוחקת בה לעלות לתורה ולהניח תפילין בכותל. מלבדה, מופיעים בסרטון מספר אישים נוספים שנטען כי הם חברים בארגונים המקבלים תמיכה מהקרן החדשה לישראל, כמו שר החינוך לשעבר הרב שי פירון. 



לדברי בראלי, "הקרן פועלת גם בחזית הלאומית וגם פוגעת בזהות היהודית של המדינה דרך עובדים וסוכנים שפעולים בחסותה למען שינוי תודעתי. יש גופים בתוך הציונות הדתית שהציבור לא מודע אליהם ומתייחס אליהם בתמימות מבלי להפעיל חסמים ביקורתיים כלפיהם".





"לציונות הדתית צריכים להיות קווים אדומים שלא ניתן לעבור אותם", טען בראלי. "אנחנו מכירים את הפעילות של הקרן החדשה להעניק סמכות לזרמים לא אורתודוקסים במדינה בנישואים כנגד דת משה וישראל. רוב הציבור הדתי לאומי לא מכיר את העובדה הזו ולא מחבר את הפאזל הגדול. אותם גופים לא רק מקבלים מימון, אלא הם בשר מבשרה של הקרן והם שותפים פעילים".



לאחר מכן, הצטרף לשיחה מנכ"ל נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח, שהגיב לדבריו: "הנושאים שאנחנו מקדמים על דת ומדינה בחינוך בישראל הם אלו שימנעו ממדינת ישראל להפוך למדינת כל אזרחיה ויהפכו אותה למדינה יותר יהודית ודמוקרטית. כעת יוצרים כלפינו קמפיין הכפשה ומשייכים אותנו באיזושהי דרך לארגון 'שוברים שתיקה' למרות שאנחנו לא קשורים אליהם בשום צורה. זו פשוט דמוניזציה וזה פסול".



תהלה פרידמן בסרטון הנאצה של ארגון "חותם". צילום מסך מפייסבוק



שטח אמר כי הוא "שמח מאוד שכספם של יהודי ארצות הברית מגיע ומיושם במטרות טובות וחיוביות בעוד שארגון חות"ם, במקום להיכנס לדיון איתנו רציני בוחר להכפיש אותנו בשקרים ועיוותים". לדבריו, ,אנחנו בעד שרפורמים יוכלו לממש את תפילותיהם ושיהיה להם מקום לזה. בסרטון לעומת זאת מציגים אותנו כמי שעושים שטיפת מוח. במקום לדון בנושא עצמו צובעים אותנו בצבעים. אין לזה מקום".