תביעה ייצוגית נגד חברת הוט בסך 25 מיליון שקל הוגשה אתמול לבית משפט המחוזי בתל אביב, בעקבות מחדל חמור שהתרחש בערוץ 26 לפני כשבוע. ביום שלישי בשעה 21:45, במקום התוכנית “האח הגדול” שודר בטעות סרט פורנו, ודקות ארוכות עברו עד שהתקלה תוקנה. 
 
בכתב התביעה שהגיש אלידן וקנין נטען כי עשרות אלפי הצופים נחשפו לסרטון הקשה, וביניהם ילדים קטנים שנפגעו משידורים אלה. לטענת התובע מדובר בהפרה חוזית כלפי המנויים שקנו את זכות הצפייה בערוץ, וכן בעוולה נזיקית. על פי תקדימי עבר, פגיעה חמורה ברגשות הציבור הינה עוול אשר יש לציבור זכות לקבל פיצויים בגינו. 
 
התובע טוען כי הטוקבקים הזועמים שהשאירו גולשי האתרים שפרסמו את השערורייה, מוכיחים כי הציבור נפגע קשות מפרסום התועבה, ומכך שמשום מה התקלה לא תוקנה מיד, אלא רק לאחר כמה דקות. בכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נכתב: “בעל זיכיון לא ישדר משדר שיש בו משום פגיעה בטעם הטוב” וכן “לא ישדר משדר שיש בו פגיעה בכבודו של אדם או ברגשות הציבור”. 
 

בכתב התביעה אף הועלתה סברה שלפיה שידור הסרט איננו מקרי וכי לא מדובר בטעות אנוש, אלא בסרט פורנו ששודר בכוונת מכוון על מנת לגרום לסערה שתעלה את התוכנית לראש הכותרות ובכך להעלות את הרייטינג של התוכנית.