הזמר איציק קלה חוזר לחיים המוזיקליים עם סינגל חדש, "עץ שתול על מים", ומסכם תקופה לא פשוטה בחייו במהלכה נלחם במחלת הסרטן. בריאיון לאיריס קול ברדיו 103FM המוזיקאי שיתף בתקופה הקשה שעבר: "שלומי טוב, אני קם בבוקר ומודה לשם על כל מה שעברתי. גם בתקופות הכי הקשות אני מודה לאלוהים. אשתי נפצעה קשה וכמעט ונרצחה בפיגוע חבלני ואני נלחמתי במחלת הסרטן, אלו היו הארבע שנים הקשות בחיי". 



"ירדתי 40 קילו והגעתי למצב סיעודי, לא הצלחתי לאכול שום דבר מלבד גלידות, באותו הזמן הייתי רק בבית חולים או בבית לבד עם עצמי", הוסיף קלה. "אני איש מאוד חם ולא רציתי לעשות רע בנשמה לאנשים שביקשו לראות אותי. אהובה עוזרי ז"ל רצתה לבקר אותי אך ביקשתי שלא תבוא כדי שלא לצער אותה, ואמרתי שתגיע אליי בעוד חודשיים-שלושה כשארגיש טוב יותר. כשהרגשתי טוב יותר קראתי לה לבוא ואז סיפרו לי שהיא במצב קשה בבית החולים, וזה כבר היה מאוחר מידי. בטיפולים הייתי שם כובע כדי שלא יזהו אותי ולא ירחמו עליי. הדבר הכי קשה לאומן הוא שאחרים יראו אותו במצב קשה וירחמו עליו. זה לא פשוט".




"אשתי נותרה נכה בבית", סיפר, "אני מודה לבורא עולם שנתן לי ארבע בנות שטיפלו בנו ולא עזבו אותנו לשנייה. הסכמתי להתראיין כדי להעביר מסר. מחלת הסרטן נהייתה כמו שפעת, נפוצה אצל כולם. רציתי לומר לאנשים שעליהם להיות חזקים ולא לוותר כי הטיפולים מאוד קשים. צריך כוחות-על ואסור לוותר לסבל. אני שומר מצוות כל חיי והאמונה החזיקה אותי, היא כל שנותרה לי בזמן הטיפולים".

איריס קול התייחסה לשירו החדש "שתול על המים": "אתה אכן מדבר על מסע קשה מאוד אך הקול שלך בשיר הוא חזק ומלא עוצמה. לא ניכר שהקול עבר טלטלה שכזו".



"למזלי המחלה הייתה קרובה מאוד למיתרי הקול אבל לא פגעה בהם", סיפר, "כששמעתי שמיתרי הקול שלי לא נפגעו פרצתי בבכי על כך שאלוהים עשה עימי חסד. בלי המוזיקה הייתי אבוד בעולם הזה. אלוהים השאיר לי את הדבר הזה כדי שאוכל לשמח אנשים. זה הדבר הכי גדול בעולם. עדיין לא חזרתי להופיע ובינתיים שחררתי לרדיו רק את השיר הזה כשיר תודה לבורא עולם. אני רוצה בהזדמנות זו להודות לתמיכה שקיבלתי ולאהבה הגדולה מהקהל. אין לי מילים להודות להם, עטפו אותי בחום ואהבה והתפללו בשבילי בבתי הכנסת. מי ייתן שבזכות החודש הזה של הרחמים והסליחות תהיה רפואה שלמה לכל חולי בית ישראל".