מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, חתם על הסדר טיעון עם התובעים הפרדלים, כך פורסם הערב (שלישי). לפי CNN הוא הסכים לרצות מאסר של שלוש עד חמש שנים. מאז אפריל 2018 הוא נמצא תחת חקירה פלילית בידי התביעה הפדרלית על מגוון נושאים, בהם הונאת בנק, הונאת תקשורת והפרת חוקי מימון בחירות, העולים בחלקם מתשלומים שבוצעו על ידו במסגרת פרשת טראמפ ושחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. אם יסכים לשתף פעולה עם חקירת מעורבות רוסיה בבחירות ("רוסיה-גייט"), ייתכן שהוא יוכל להעביר לחוקרים מידע מפליל על טראמפ.



בתוך כך, לפני כחודש פורסמה קלטת שמע של שיחה בין טראמפ לכהן. בשיחה נשמעים השניים מדברים על קניית הזכויות לסיפור של דוגמנית פלייבוי לשעבר קרן מקדוגל, שטענה כי ניהלה רומן עם הנשיא. מקדוגל מכרה את הסיפור שלה למגזין "נשיונל אינקוויירר". כהן הקליט בסתר את השיחה, שהתקיימה לפני הבחירות לנשיאות ב-2016.



טראמפ. צריך לדאוג? צילום: רויטרס
טראמפ. צריך לדאוג? צילום: רויטרס



עורך הדין נשמע אומר בה לטראמפ: "עלינו להקים חברה על מנת לבצע את ההעברה של המידע לידידנו דיוויד", ככל הנראה בהתייחסות לדיוויד פקר, מנכ"ל החברה שמוציאה לאור את המגזין. טראמפ שואל אז את כהן: "איזה מימון?". עורך הדין עונה: "ניאלץ לשלם", והמנהיג האמריקאי נשמע כשהוא אומר לו: "לשלם במזומן". כהן נשמע אז אומר: "לא, לא", וטראמפ מגיב: "בצ'ק?". ההקלטה עוברת אז בחטף לשיחה אחרת. רשת CNN דיווחה כי השיגה את הקלטת מעורך דינו של כהן, לני דייויס.



טראמפ לא נותר אדיש לפרסום ההקלטה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו זמן קצר לאחר פרסומה: "איזה מין עורך דין יקליט לקוח? כל כך עלוב! האם מדובר בפעם הראשונה שזה קורה? מדוע הקלטת הסתיימה באופן פתאומי כל כך, כאשר אמרתי דברים חיוביים? אני שומע שיש לקוחות ועיתונאים רבים שהוקלטו - האם זה יכול להיות? חבל!".