לא איראן, לא טראמפ ולא החזרה ללימודים: העיתונים החרדיים הקדישו הבוקר (רביעי) את הכותרות הראשיות למשבר המתהווה בנוגע להקמת גשר הולכי רגל מעל נתיבי איילון בתל אביב בימי שבת. עיתון יתד נאמן פרסם בכותרתו, בלבן על אדום "זעקת השבת המחוללת", בעוד עיתון המודיע הוסיף "חילול שבתות המוני מתוכנן", וכינה את יחס הממשלה לשבת כ"יום עבודות התשתית הלאומי".



בעיתון המודיע, מוזכר כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) שלח מכתב נחרה לשר התחבורה ישראל כ"ץ, לשר הרווחה חיים כץ, לראש עיריית תל אביב רון חולדאי ולמנכ"ל נתיבי איילון, בו כתב כי "מדובר בחילול שבת המונה, המהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו". ועדת הרבנים למען קדושת השבת הוסיפה כי מדובר ב"עליית רף בפגיעת מדינת ישראל בערכי העם היהודי".



אתמול פרסם כי חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים האחראיים, בדרישה למנוע את בנייתו של גשר יהודית בשבת. במכתבו טוען אזולאי כי מדובר בהפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, וכי לא ייתכן שהשבת, שהנה אחת מהאותות והסמל של העם היהודי, "תהפוך למרמס" דווקא במדינת העם היהודי.





"פקקי ענק בגלל כניעת נתניהו לחרדים"



כזכור, חברת נתיבי איילון מסרה כי בשבועות הקרובים יונחו שש קורות פלדה בגר חדש להולכי רגל שיחבר בין רחוב יגאל אלון ושכונת ביצרון ממזרח לאיילון לבין שכונת מנוטיפיורי ממערב לאיילון. העבודות לבניית הגשר יתבצעו במהלך שישה סופי שבוע, כשהראשון שבהם מתוכנן לשבוע הבא ב-31.8.



יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב בתגובה למכתב של אזולאי, בחשבון הטוויטר שלו, כי "כבר היינו בסרט הזה. פקקי ענק שמשתקים את החיים של כולנו בגלל הכניעה של נתניהו לחרדים בעבודות הרכבת בשבת. אסור לתת לזה לקרות שוב. את העבודות על הגשר צריך לעשות בזמן שפוגע הכי פחות בחיי האזרחים".



יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הוסיפה: "במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018 עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים, ולא לפי גחמות חשוכות של פוליטיקאים שמשרתים רבנים ולא את הציבור. העבודות נחוצות כמו שנחוצה תחבורה ציבורית בשבת".