מייקל כהן, מי שהיה עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הודה הלילה (רביעי) ששילם דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ולדוגמנית "פלייבוי" קרן מקדוגל וטען כי הנשיא הורה על התשלום בעצמו. כהן הודה במסגרת הסכם טיעון בתשלום במסגרת הודאתו בשמונה סעיפי אישום, בהם העלמת מסים, רמייה ועבירה על חוקי מימון קמפיין.



אמנם בבית המשפט כהן אמר כי עזר באופן לא חוקי "לבחירתו של דמות בכירה בממשל הפדרלי", אבל עורך דינו, לני דיוויס, הבהיר מחוץ לכתלי בית המשפט, כי הכוונה אכן הייתה לנשיא. "היום כהן העיד כי טראמפ הורה לו לבצע פשע ולשלם לשתי הנשים מתוך מטרה להשפיע על הבחירות". עוד הוסיף דיוויס כי "אם התשלומים האלה היו פשע שביצע כהן, כיצד זה ייתכן שטראמפ לא מעורב בפשע גם הוא?". 



לפי CNN הוא הסכים לרצות מאסר של שלוש עד חמש שנים. מאז אפריל 2018 הוא נמצא תחת חקירה פלילית בידי התביעה הפדרלית על מגוון נושאים, בהם הונאת בנק, הונאת תקשורת והפרת חוקי מימון בחירות, העולים בחלקם מתשלומים שבוצעו על ידו במסגרת פרשת טראמפ ושחקנית הפורנו סטורמי דניאלס. אם יסכים לשתף פעולה עם חקירת מעורבות רוסיה בבחירות ("רוסיה-גייט"), ייתכן שהוא יוכל להעביר לחוקרים מידע מפליל על טראמפ.



אך בכך לא הסתיימו צרותיו של הנשיא, לאחר שמנהל הקמפיין שלו, פול מנפורט הורשע בשמונה סעיפי אישום, מתוך 18 העוסקים בעבירות מס, כשב-10 הנוספים הוכרז על משפט חוזר. טראמפ עצמו התייחס להרשעת מנהל קמפיין הבחירות שלו, פול מנפורט, בשמונה סעיפי הלבנת הון, וטען כי מדובר בתיקים שלא קשורים אליו. "אני מרגיש רע בשביל פול מנפורט", אמר הנשיא לקראת עצרת שהוא עורך בווירג'יניה המערבית והוסיף כי אין להרשעה "שום קשר אליי ושום קשר לשיתוף פעולה עם רוסיה".



בנוגע למשפטו של כהן, טראמפ לא הגיב על הדברים, אך עורך דינו הנוכחי, רודי ג'וליאני האשים את כהן בנכלוליות, וטען כי הודאתו לא תשפיע על הנשיא עצמו: האשמות נגד כהן "לא מצביעות על פעולות לא נאותות מצד הנשיא", אמר ג'וליאני והוסיף כי פעולותיו של כהן מצביעות על "דפוס של שקרים וחוסר הגינות".