אומרים שלפילים יש זיכרון טוב, ובכלל הם ידועים כבעלי חיים מאוד מאוד חכמים ורגישים. הם לא נחשבים לטריטוריאליים, אך יחד עם זאת הם לא אוהבים כשזרים מתקרבים אליהם יותר מדי ותמיד כדאי לשמור מהם מרחק. מטיילים בסרי לנקה למדו זאת לאחרונה בדרך הקשה, כשמצאו עצמם במנוסה מידי בעל החיים המגודל לאחר שהתמקמו בסמיכות רבה מדי אליו.



הם תיעדו את האירוע המפחיד במצלמת הרכב שלהם ולאחר מכן העלו את הסרטון לרשתות החברתיות, כי אם אין תמונה (או סרטון) אז זה לא קרה. בסרטון הדרמטי, הפיל נראה מתקרב אליהם באיטיות ואז מרים את החדק שלו ומרסק את השמשה הקדמית של המכונית בנונשלנטיות. בשלב זה, הנהג מתחיל לנסוע לאחור בזהירות, אך דווקא אז הפיל מתחיל לרוץ אחר הרכב ולרדוף אחריהם.
 
לאחר מספר דקות שנראו כמו נצח הנוסעים המבוהלים הצליחו לברוח מהפיל, וכנראה קיללו את הרגע שבו החליטו לנסוע דווקא בדרך זו. הסרטון שהעלו הפך במהרה ויראלי, אך למרות שהם אלו שהיו בסכנה, רבים ריחמו דווקא על הפיל. כפי שניתן לראות בסרטון, הפיל צולע כשהוא רודף אחריהם, מה שלא נעלם מעיני הגולשים. "נראה שמשהו לא בסדר עם הפיל. מסכן. זה שובר לי את הלב", כתב מגיב אחד. אחר הוסיף: "זה נראה שכואב לו, אני מקווה שהוא יקבל עזרה". גולש נוסף הסכים איתם וכתב ש"נראה שהפיל זקוק לטיפול רפואי".