גורמים בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו הערב (רביעי) כי "לא סביר שיעצרו את נתיבי איילון באמצע השבוע". הדברים נאמרו על רקע הוראתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ לחברת נתיבי איילון להקפיא לאלתר את ביצוע העבודות המתוכננות להקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות.



קודם לכן, מסר שר התחבורה והמודיעין כי ההודעה של עיריית תל אביב - יפו שפורסמה אתמול באמצעות חברת "נתיבי איילון" על הקמת גשר יהודית וסגירת ציר נתיבי איילון לתנועה במהלך ששה סופי שבוע, לצורך ביצוע העבודות, היא הודעה מקוממת ומיותרת. לדברי השר כ"ץ גם דרך הביצוע שנבחרה להקמת הגשר נראית כבעייתית ועלולה לפגוע פגיעה קשה ולא מידתית בכלל הציבור במהלך סופי השבוע.



בתוך כך, התראיין שר התחבורה ל"חדשות", ואמר כי ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הוציא הודעה פוליטית, שבה הוא הודיע כי הוא ישבית את נתיבי איילון למשך שישה שבועות לצורך הקמת הגשר. "אני לא הולך לאשר את אישור העבודות לא בסוף השבוע ולא באמצע השבוע בשביל גשר הולכי רגל, השיקול שלי הוא לאומי ממלכתי, ושלו עירוני ופוליטי", אמר כ"ץ.

שר התחבורה ישראל כ"ץ. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90
שר התחבורה ישראל כ"ץ. צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90

 

עוד הוסיף כ"ץ, כי "נתיבי איילון הם בתל אביב, אבל הם פרויקט לאומי, ולא ראש העיר יקבע בקשר אליהם. אני ביקשתי לבדוק ולחקור איך אפשר לעשות את העבודות במהלך הלילה. היו כאן פרויקטים שכן בוצעו, אם אי אפשר יהיה לבצע בשעות הלילה, העבודות יידחו. נתתי הנחייה חד משמעית, בזמן שעושים את העבודות על חשמול הרכבת, לא אאפשר להשבית את נתיבי איילון. הגשר הזה עומד מול הרכבת החשמלית בירושלים, הוא מתגלגל כבר עשר שנים, הוא יבוצע בלי להפריע ללוח הזמנים". 
 
שר התחבורה ציין כי ראשי האופוזיציה תקפו את ראש הממשלה כשהוא לא מעורב בעניין. "גבאי מעז לתקוף אותי כשאני כבר עשר שנים מקים כאן תשתיות, כשהוא לא עשה כלום. כשהפלתי את גשר מעריב חולדאי אמר שיהיו פקקים בכל העיר, אז שלא ילמד אותי. גם בעבר נלחמתי בחרדים. העבודות יידחו בחצי שנה, לא יהיו עבודות בסוף השבוע ולא באמצע השבוע במקביל לחשמול", סיכם.

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, התייחסה לדבריו של כ"ץ וצייצה בחשבונה בטוויטר: "הדבר המרכזי שעולה מהריאיון עם השר ישראל כ"ץ זה הזלזול שלו בתפקידו ובאזרחי ישראל. 'לא אעצור את נתיבי איילון בשביל גשר הולכי רגל'. ובכן אחיי הולכי הרגל: אין גשר. תידרסו".