שנת תשע"ח הייתה שנה רצופת אירועים רבים בתחום המוזיקה והתרבות. אם בשנת תשע"ז גל הרגאטון הלטיני שטף את המדינה, הרי שבשנה הנוכחית הפופ ה"מסורתי" חזר לשלוט במרכז העניינים ורוב האמנים, מאייל גולן, דרך שרית חדד ועד שלמה ארצי, עשו "הסבה" לפופ עכשווי בניסיון "לרכב" על הגל.



ההפקות המוזיקליות המקומיות היו צמודות יותר לחו"ל ובמובן מסוים גם בחו"ל אימצו שירים ואמנים ישראליים יותר מתמיד: סטטיק ובן אל חתמו על חוזה בארה"ב והצליחו בברזיל, רותם כהן הפך לכוכב בספרד כששיתף פעולה עם אנריקה איגלסיאס ודודו טסה ונסרין אפילו התלוו לרדיוהד לסיבוב הופעות בינלאומי.



זו הייתה גם שנה שבה הראפ שצמח מן הרשת החל לפרוח שוב כשאמנים מקומיים כמו דודו פארוק, עדן דרסו, טדי נגוסה ועוד החלו לצבור קהל רב ולחדור למיינסטרים.



אבל בעיני רבים, שיא פריחתו של הפופ בישראל היה השיר "Toy" בביצועה של נטע ברזילי, זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון" שעשתה היסטוריה וקצרה את המקום הראשון בתחרות האירופית עם שיר פופ טהור ובעיקר כחול לבן.



שנת התשע"ח היא גם השנה הראשונה שאנחנו מקיימים ב"מעריב" את מצעד המוזיקה השנתי ואתם יכולים לבחור מי יהיו זמר וזמרת השנה, הרכב השנה, פריצת השנה, שיר השנה, שופטי הריאליטי של השנה וכוכבי הריאליטי של השנה.



יובל דיין


כשנה וחצי לאחר הצלחת אלבומה השני ("ליבי ער", 2016), המשיכה יובל דיין להיות יקירת הפלייליסטים כששיריה "תשאל את המים", "הסוף הטוב הזה" ו"דמעות שקופות" שיצאו בשנה זו זכו להשמעות רבות בתחנות הרדיו ושימשו טיזר מסקרן לאלבומה השלישי הצפוי לצאת במהלך 2018.



במקביל, הוסיפה דיין לשיר, הפעם על בימת התיאטרון, כשלוהקה לגלם את דמותה הראשית של מיקה במחזמר "מיקה שלי", המבוסס של שירי המלחין יאיר רוזנבלום ז"ל.





שרית חדד


לאחר שהפכה לאמא בפעם הראשונה בחייה, חדד פתחה את השנה העברית החדשה עם "חלק ממני", שיר שהקדישה לבתה, נויה. בהמשך חידשה בהופעה שיר שבוצע בניינטיז על ידי מנחי ערוץ הילדים - "סימן שאנחנו מגזימים", והמשיכה עם שלושה שירים מקוריים נוספים: "סימן", "אמן" ו"עכשיו זה אחרת".



השנה גם הקליטה חדד שתי גרסאות כיסוי לקלאסיקות ישראליות: "נתתי לה חיי" שעורר ביקורות (בייחוד מצד אפרים שמיר, חבר להקת "כוורת", המבצעת המקורית של השיר) ו"משירי ארץ אהבתי" שביצעה בטקס יום העצמאות השנתי.



בינואר 2018 יצאה במופע מוזיקלי חדש - "SARIT The Show" בהשראת מופעי הענק בלאס וגאס.





 

עדן בן זקן


בספטמבר אשתקד יצא אלבומה השלישי של "מלכת השושנים" - עדן בן זקן ("לזאת שניצחה") והקנה לה את תואר זמרת השנה במצעדים של "כאן גימל" ו"גלגל"צ". בשנה האחרונה זכתה למספר להיטים: "תל אביב בלילה", "בא לי לחבק אותך" ו"חיים שלי" שליווה את חתונתה עם שוקי ביטון.



הישג נוסף של בן זקן השנה היה הדואט עם גלי עטרי ללהיט זוכה אירוויזיון 1979- "הללויה" שפתח את אירועי יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל.



הסינגל האחרון שהשיקה בן זקן היה קאבר לועזי ל"Fresh", להיט האייטיז של להקת "קול אנד דה גנג" שיצא כפרסומת ל"רנואר".





נועה קירל

השנה הייתה שנה מאוד אינטנסיבית עבור כוכבת הפופ בת ה-17. היא כיכבה בתפקיד הראשי בסדרת דרמה מוזיקלית המבוססת על חייה ("כפולה") שכללה שירים חדשים "אהוב סודי", "לבד"ו-"לא אכפת לי". כמו כן, שפטה ב"גוט טאלנט ישראל" ושיחקה בתפקיד משני בדרמה "שלטון הצללים".

כזמרת, ארבעה סינגלים "רשמיים" יצאו לקירל השנה: "טיקיטאס" (עם סטפן לגר), "כפולה" (שיר הנושא מהסדרה בכיכובה), "מגיבור לאויב" ו"בא לי אותך", שקצרו מיליוני צפיות ביוטיוב.




נסרין

שחקנית ה"גולדסטאריות" וכוכבת הזמר הים תיכוני, עבדה נמרצות השנה על אלבומה השלישי ("לומדת ללכת") מתוכו יצאו הסינגלים: "באתי להחזיר לך", "תאמרו לו", "לומדת ללכת", "לובשת חיוך", "אלבי מעאק" ('ליבי איתך').

כמו כן, חוותה השנה מספר שיתופי פעולה מעניינים כשהקליטה את הדואט "היינו שניים" עם משה פרץ והופיעה לצד מירי מסיקה ודיקלה במופע הפתיחה של "פסטיבל ישראל" בבריכת הסולטן בירושלים.

במקביל, חוותה קדרי השנה גם תיאטרון כשהיא משתתפת במחזמר "סוליקא" המציג בתיאטרון באר שבע.





דיקלה

דיקלה בחרה לפתוח את השנה עם "אתי", שיר בכורה מאלבום אולפן שישי שבדרך, העוסק בשכנה שלה מלמעלה. אחריו באו "תודה" שזכה לקליפ אנימציה מושקע ו"פסנתר לבן" שכבש את מצעד ההשמעות ברדיו ובלט על טרילוגיית השירים שנחשפו עד כה מהאלבום החדש.

נוסף לזאת, בעודה עובדת על מופע חדש משיריה, חברה דיקלה לנסרין קדרי ומירי מסיקה להופיע יחד במופע הפתיחה של פסטיבל ישראל בבריכת הסולטן בירושלים. בשבוע שעבר, הזכיינית "רשת" הודיעה כי דיקלה תהפוך גם לשופטת ריאליטי בתוכנית החדשה "THE FOUR" שתעלה בשנה הבאה.




נינט טייב

בספטמבר 2017 הקליטה נינט את השיר "הנה גם אנחנו חולפים" מתוך פרויקט "השעה הכי יפה" במסגרתו שרו מוזיקאים ומלחינים משירי המשורר והסופר יותם ראובני. זמן קצר לאחר מכן הוציאה את "גיבור", פרי שיתוף פעולה שלה עם דודו טסה וכן הקליטה את "תיל", שיר הנושא מהסדרה המצליחה בכיכובה - "בשבילה גיבורים עפים".

בחודשים אלו עובדת על אלבום לועזי חדש ומתכוננת לסיבוב הופעות אירופאי-אמריקאי עם סטיבן וילסון.




ריטה

באוגוסט 2017 שחררה ריטה את אלבומה החמישה עשר - "ניסים שקופים" שהגיע למעמד של אלבום "זהב" ומתוכו יצאו סינגלים שליוו את שנת 2018 - "קחי לך" (דואט עם בתה משי קלינשטיין), "לא מוותרת" ו"ניסים שקופים".




שירי מימון

מי שתגלם בקרוב בברודווי את רוקסי הארט במחזמר "שיקאגו", ועברה מתפקיד השופטת בריאליטי "אקס פקטור" לריאליטי "הכוכב הבא", הקליטה שלושה שירים השנה: "אחותי", "ככה פשוט" ו"אהבה מקוללת".

לצד היותה שופטת ב"אקס פקטור ישראל", התארחה בהופעתו של הדי ג'יי והיוצר קייגו וביצעה את "It Ain't Me".




אניה בוקשטיין

לאחר שחיממה את הצ'יינסמוקרס, התמקדה השנה אניה בוקשטיין בעיקר בהריון שהפך אותה לאחרונה לאמא בפעם הראשונה, אך עם זאת חבקה מספר שירים: "ילד או גבר" (בו חברה לעופר ניסים), "אחרת", "חברה" (עם רוני אלטר) והאחרון – "סימן" שיצא סמוך ללידתה.