אחרי אין ספור שמועות על כך שנפגע בתקיפות אמריקאיות ורוסיות ואף על מותו, פרסם הערב (רביעי) מנהיג ארגון המדינה האסלאמית, אבו בכר אל בגדאדי, הודעה לתומכיו, לראשונה אחרי תקופה ארוכה. בהודעה פנה מנהיג דאעש לאנשיו וקרא להם "להתמיד במאבק".



"ללוחמים הקדושים (מוג'הידין), דרגת הניצחון או התבוסה אינה תלויה בעיר שנגנבה, או למי יש עליונות אווירית, טילים בין יבשתיים או פצצות חכמות", אמר אל בגדאדי בהקלטה. 



בשנים האחרונות דווח מספר פעמים כי אל בגדאדי נהרג בתקיפות של כוח זה אור אחר, לרוב של הקואליציה בהובלת ארצות הברית, אולם מעולם לא היה לכך אישור, והוא תמיד צץ לאחר מכן, מה שרק חיזק את המיתוס סביבו. 



בשנה שעברה פורסמה הקלטה של אל בגדאדי, בה הוא קרה ללוחמיו להילחם בכל הכוח נגד מי שכינה "הפולשים", והדגיש כי הגי'האד הוא הדרך לגן עדן. הוא הוסיף בנאומו ש"האל יבחן כל מי שנלחם בשבילו כדי לדעת מי יישאר בג'יהאד ומי יהיה חלש ויברח". לדבריו, מטרת התבוסה של הארגון היתה "לנקות את השורות" וכדי לדעת מיהם האנשים הנאמנים לארגון. 



אל בגדאדי הוסיף עוד כי "המלחמה על דאעש היא מלחמת דת, והאירועים שמתרחשים היום מוכיחים את הקשיים. 'אומות הכפירה' קוראות אחת לשנייה לדחות את חילוקי הדעות ביניהן על מנת לחסל יחד ובשיתוף פעולה את מדינת האיסלאם". מנהיג דאעש הוסיף: "ארצות הברית היא מדינה חלשה הטובעת בחובות, ונמצאת לקראת קריסה, שהביא את רוסיה לקחת את העניינים לידיה, ואף להשתלט על אזורים של המוסלמים הסונים ומעבירה אותם למשטר של בשאר אסד". פרשנים מעריכים כי הקלטת אודיו התפרסמה כדי לדחות על הסף את הטענות של ארצות הברית ורוסיה לפיהן אל בגדאדי חוסל באחת המתקפות.