גורם בכיר במשרד הבריאות התייחס לקדחת הנילוס המתפרצת בשבועות האחרונים, ואמר לחברת "החדשות" כי האחראים להתפשטות המחלה הם הרשויות המקומיות. לפי דבריו, אשר פורסמו הערב (חמישי) במקום לטפל בבעיות שקשורות למחלה, הרשויות עסוקות בעניינים אחרים: "קדחות הנילוס מתפרצת כי הרשויות המקומיות עסוקות בבחירות המוניציפליות, ואין להן זמן לרסס".



בנוסף, אותו הגורם קישר גם את ה"עכברת" וגם את הכלבת בנסיבות אלה, והוסיף כי "על הרשויות המקומיות ומשרד החקלאות היה לגדר את מקורות המים כדי לעצור בקר מלהגיע אליהם ובכך למנוע את הפצת המחלה, שמאפיינת מדינות עולם שלישי".



בתוך כך, בנוגע לכלבת, הדגישו במשרד הבריאות כי מדובר בטיפול לקוי בפסולת על ידי הרשויות המקומיות. ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "התחלואה בעכברת מקורה בחזירי בר. השליטה באוכלוסיית חזירי הבר נמצאת ברשות הטבע והגנים". מרכז השלטון המקומי מסר: "הרשויות המקומיות פועלות בהתאם לצרכים ועל פי הנחיות משרדי הממשלה". 



אמבולנס של מד"א. צילום: דוברות מד"א



כזכור, משרד הבריאות דיווח היום כי אדם נוסף, בן 75, נפטר מהידבקות בנגיף קדחת הנילוס המערבי. זאת, לאחר שאמש דווח על קשיש בן 85 שנפטר כתוצאה מהמחלה לפני כשלושה שבועות. משרד הבריאות לא פרסם מתי אירע מותו של החולה הנוסף, אך ציין כי ישנם 14 חולים הסובלים מתסמינים קשים של המחלה, מתוך 68 חולים בסך הכל. עוד ציין משרד הבריאות, כי רוב החולים הקשים, ובהם גם שני הנפטרים, הם קשישים שהגיעו לבית החולים כשהם סובלים ממחלות רקע.

לדברי המשרד, גם באירופה דווחו מקרים רבים של המחלה, ובין המדינות נמצאת איטליה עם 123 חולים, מהם שלושה שנפטרו, יוון עם 75 חולים מתוכם נפטרו ארבעה, וסרביה עם 126 מקרים מתוכם נפטרו 11 בני אדם.