סקר שערך אתמול מכון פאנלס פוליטיקס עבור "מעריב־סופהשבוע" מצא כי 49% מהציבור מתנגדים להחלטת שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) לא לאפשר עבודות בשבת להקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון בתל אביב. 36% מהנשאלים תומכים בהחלטה, בעוד 15% אינם מחזיקים דעה בנושא. 
עוד עולה מהסקר כי בקרב האוכלוסייה החילונית 73% מתנגדים להחלטת השר, ובקרב הציבור החרדי 84% תומכים בו. רק 21% מהנשאלים חושבים שהחלטת השר נבעה משיקולים ענייניים, בעוד 56% מאמינים ששיקוליו פוליטיים, ול־23% אין דעה בנושא. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.
סערת ביטול העבודות בשבת להקמת הגשר בעקבות לחץ החרדים ליוותה את ראש הממשלה בנימין נתניהו גם בצאתו אתמול לביקור בן ארבעה ימים בליטא. “אני לא חושב שזה סביר לסגור ציר תנועה באמצע השבוע בנתיבי איילון”, אמר נתניהו, “אני חושב שהדבר הזה מובן וזה גם יילקח בחשבון. אני לא חושב שתהיה הפרעה כלשהי לתנועה”. אמש פרסמה לשכתו תגובה לא אופיינית בכל הקשור ליחסים המתוחים בין נתניהו לשר כץ, שבה נכתב: “ראש הממשלה נתניהו סומך על השר ישראל כץ שיטפל בנושא העבודות על הגשר ושימצא את הפתרון המיטבי”.

דברי ראש הממשלה גררו ביקורת חריפה של יו”ר סיעת דגל התורה, ח”כ משה גפני, שתקף את ראש הממשלה בשל התנגדותו לסגירת נתיבי איילון באמצע השבוע לטובת העבודות בגשר. “אנחנו יודעים שאת נתיבי איילון סוגרים מדי פעם, ואני אומר את זה גם לראש הממשלה. הוא כנראה לא כל כך מודע למה שקורה במדינה”. 
גפני, שדיבר בכנס מנהלי סניפי קופת חולים מאוחדת במרכז הרפואי מעייני הישועה, הסביר: “סגרו לא מזמן את נתיבי איילון על מצעד. סגרו אותם גם על תחרות ספורטיבית, ולא רק אותם - אלא גם כבישים מרכזיים אחרים, ואף אחד לא דיבר מילה. גם כאן לא חייבים להפוך את העולם כדי שיעשו את העבודה בשבת”. גפני שיבח את השר כץ על שהחליט לבטל את העבודות בשבת, ואמר כי הוא חושב שנתניהו טעה במה שאמר: “הוא לא היה צריך להתערב בזה. בפעם הקודמת שהוא התערב זה לא עזר לנו, אז הוא לא היה צריך להתערב - לא לטוב ולא רע”.
מנגד, דרש אתמול מנכ”ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה, מחברת נתיבי איילון להתחיל בעבודות הקמת הגשר החל מיום שישי הבא, 31 באוגוסט. לייבה טען: “לשר התחבורה כץ אין סמכות להורות לנתיבי איילון לדחות את העבודות”, ודרש תשובה מהחברה עד יום ראשון בבוקר. בעירייה הבהירו כי אם נתיבי איילון לא תסכים להתחיל לבצע את עבודות הקמת הגשר בסוף החודש, הם יעתרו בעניין לבג”ץ.
בתוך כך תלו אתמול פעילים של תנועת ישראל חופשית שלטי מחאה נגד השר כץ על גשר יצחק שדה מעל נתיבי איילון, סמוך לאתר העבודות של גשר יהודית. בין היתר נכתב: “כץ סותם את ישראל”, ו”כץ נכנע לליצמן”. אייל אקרמן, סמנכ”ל התנועה, אמר לאחר תליית השלטים: “שום שר תחבורה נורמלי לא היה זורק את הציבור החילוני מתחת לגלגלי האוטובוס בכל פעם שהמפלגות החרדיות מחליטות לעשות שרירים”.